Tas jocīgais rāvējslēdzēja princips satiksmē.
/Bilde tika piesavināta internetā/
Atceros, ka savulaik csdd bija pat domājuši ieviest rāvējslēdzēja ceļazīmi. Tāpat atceros, ka csdd organizēja pat akciju ”Ir labi būt labam”, kur pieminēja, ka rāvējslēdzēja princips satiksmē ir svētīga lieta.
Tikai līdz šim man liekas, ka liela daļa autovadītāju joprojām šo rāvējslēdzēju nezin, nepazīst, nesaprot…
To var labi novērot tad, kad šim rāvējslēdzēja principam vajadzētu darboties. Proti, daļa autovadītāju, pamanot, ka tālāk ir šķērslis un satiksme turpināsies tikai pa vienu joslu, visnotaļ histēriski cenšas veidot haosu jau diezgan savlaicīgi. Tā vietā, lai mierīgi aizbrauktu līdz galam un tad sāktu rāvējslēgoties, daļa autovadītāju jau daždesmit metrus iepriekš cenšas iespraukties ”pareizajā” joslā. Tas viss tikai palēlina satiksmi un bojā kopējo gaisotni.
Jo šajā mirklī rodas situācija, ka ”pareizajā” joslā jau atrodošies auto ir spiesti gaidīt ilgāk. Tāpēc, ka tie, kuri ielīda ”ļoti savlaicīgi”, pēc tam palaiž sev priekšā tos, kuri lien ”mazāk savlaicīgāk” un tad vēl tie paši palaiž tos, kuri aizbraukuši līdz galam, cenšas ievērot to pašu pareizo rāvējslēdzēja principu.
Gandrīz vai apburtais loks sanāk- it kā tev priekšroka (stāvot ”pareizajā” joslā, bet uz priekš netiec.
Un tajā mirklī pat nezini kā rīkoties- būt nagļakam un nevienu nelaist līdz tam brīdim, kad satiecies ”galā” un vari ieslēgt to īsto un pareizo rāvējslēdzēju, vai arī ļauties, lai visi izmanto to brīvo telpu, kas ir starp tava auto purnu un priekšābraucošā auto pakaļu.
Pirmajā gadījumā var veidoties situācija, ka tevi noturēs par nepieklājīgu lopu un vairosies agresija citus vadītājos, kurus nepalaidīsi. Otrajā gadījumā sēdēsi uz vietas ilgāk nekā pienāktos. Un liksi sēdiet tiem, kas tev aiz muguras.
Tīri vai derētu, ka csdd to zīmi ieviestu. Un pie reizes paskaidrotu kā to labāk ievērot dzīvē. Ja jau autovadītāji paši nesaprot.
rāvējslēdzēja princips strādā tikai tad, ja abas joslas brauc vienādā ātrumā. kad josla ir nonākusi līdz šķērslim, tā sabremzējas vairāk nekā tā kurai šķēršļa nav. tas nekas, ka zīmes liek ātrumu samazināt abām joslām vienādi. lidz ar to rāvējslēdzēja princips nestrādā.
jāpārkārtojas ir brīdī, kad abas joslas brauc ar vienādu ātrumu. cik ir braukts pa rietumu ceļiem – cilvēki sāk pārkārtoties brīdī kad ierauga pirmo zīmi par sašaurinājumu, kas būs vēl pēc 500-1000m. un nekāda stresa. neviens ar lineālu neskrien un nepārmēra kurā brīdī tu to izdarīji.
Parasti jau labu brīdi pirms sašaurinājuma stāv abas joslas (teiksim, ja tas ir pīķa stundās). Ja pārkārtojas braucot, tad nav nekādu problēmu. Protams, ja vien kāds neapstājas savā joslā tikai tāpēc, lai 1000m pirms šķēršļa iesprauktos citā koslā, kurā viņu neviens īpaši nelaiž.
Problēma jau ir tajos daždesmit metros tieši pirms šķēršļa.
kā jau minēju – problēmu nav tikai tad kad abas joslas brauc vienā ātrumā. a mūsu vidējais prātvēders ieraugot sašaurinājumu mauc līdz atduras betona klucī, apstājas un izmisīgi mirkšķina pagriezienu lai tajā brīdī ātrākā josla sabremzētos līdz nullei un palaistu viņu.
peikrītu!
2 dažādas situācijas … ja nav korķis, tad jāpārkārtojas savlaicīgi, ja ir korķis un kustības ātrums sašaurinājuma vietā ir tuvu nullei, tad braucam līdz galam un taisām rāvējslēdzēju.
Takš cienījamais autors raksta par vietām, kur ātrums jau praktiski ir nulle, t.i. sastrēgumiem. Tā ir reāla problēma, ar kuru diemžēl nākas saskarties. Es parasti to risinu tādējādi, ka braucu pa joslu kurai ceļš ir nogriezts, līdz galam un parasti esmu ātrāk nekā tie kas sākotnēji ir man blakus, vai pirms manis pārkārtojās. Savukārt, ja gadās būt joslā, kas brauc taisni, tad palaižu vienu galā. Viss. Ja nejēdz ievērot principu, tad neko darīt.
Nu, protams, ja kāds ārkārtīgi steidzīgais pamanās ielīst, tad speciāli tam sānos nemaucu un gāzi ārprātā nespaidu, nav vērts.
Tieši tā.
Jelgavā vienā no remontdarbu vietām ir zīme, kura skaidro rāvējslēdzēja principu.
ceļazīmi noteikti nevajag. kā sadursmes gadījumā varēs pierādīt kurš vainīgs?
Gan jau ceļazīmei līdzi nāks pavadošais teksts (no sērijas- jāievēro rāvējslēdzēja princips, bet tāpat priekšroka ir tam, kurš brauc pa savu joslu).
Tu gribi, lai vadītāji iemācās rāvējslēdža principu, ja viņi vēljoprojām neprot braukt aplī… un tam pat zīme ir.
Par braukšanu aplī laikam būtu jāuzcep cits raksts… bet to lai dara kāds cits :)
Vo, es arī sen jau taisījos par šo rakstīt. Reāli besī tie mudaki, kas nevar aizbraukt līdz galam, kur viņus uzreiz palaidīs, bet histēriski sāk spraukties korķī stāvošajā “pareizajā” joslā. Bet jā – tā ir diagnoze, tāpat kā paniskas bailes iebraukt apļa otrajā vai, nedod dievs, trešajā joslā.