/Bilde tika piesavināta internetā/

Atceros, ka savulaik csdd bija pat domājuši ieviest rāvējslēdzēja ceļazīmi. Tāpat atceros, ka csdd organizēja pat akciju ”Ir labi būt labam”, kur pieminēja, ka rāvējslēdzēja princips satiksmē ir svētīga lieta.

Tikai līdz šim man liekas, ka liela daļa autovadītāju joprojām šo rāvējslēdzēju nezin, nepazīst, nesaprot…

To var labi novērot tad, kad šim rāvējslēdzēja principam vajadzētu darboties. Proti, daļa autovadītāju, pamanot, ka tālāk ir šķērslis un satiksme turpināsies tikai pa vienu joslu, visnotaļ histēriski cenšas veidot haosu jau diezgan savlaicīgi. Tā vietā, lai mierīgi aizbrauktu līdz galam un tad sāktu rāvējslēgoties, daļa autovadītāju jau daždesmit metrus iepriekš cenšas iespraukties ”pareizajā” joslā. Tas viss tikai palēlina satiksmi un bojā kopējo gaisotni.
Jo šajā mirklī rodas situācija, ka ”pareizajā” joslā jau atrodošies auto ir spiesti gaidīt ilgāk. Tāpēc, ka tie, kuri ielīda ”ļoti savlaicīgi”, pēc tam palaiž sev priekšā tos, kuri lien ”mazāk savlaicīgāk” un tad vēl tie paši palaiž tos, kuri aizbraukuši līdz galam, cenšas ievērot to pašu pareizo rāvējslēdzēja principu.
Gandrīz vai apburtais loks sanāk- it kā tev priekšroka (stāvot ”pareizajā” joslā, bet uz priekš netiec.

Un tajā mirklī pat nezini kā rīkoties- būt nagļakam un nevienu nelaist līdz tam brīdim, kad satiecies ”galā” un vari ieslēgt to īsto un pareizo rāvējslēdzēju, vai arī ļauties, lai visi izmanto to brīvo telpu, kas ir starp tava auto purnu un priekšābraucošā auto pakaļu.
Pirmajā gadījumā var veidoties situācija, ka tevi noturēs par nepieklājīgu lopu un vairosies agresija citus vadītājos, kurus nepalaidīsi. Otrajā gadījumā sēdēsi uz vietas ilgāk nekā pienāktos. Un liksi sēdiet tiem, kas tev aiz muguras.

Tīri vai derētu, ka csdd to zīmi ieviestu. Un pie reizes paskaidrotu kā to labāk ievērot dzīvē. Ja jau autovadītāji paši nesaprot.