Agrāk, kad zāle bij’ zaļāka un lielveikali tirgoja dažādus produktus, varēja izvēlēties un pieradināt sevi pie tā labākā un organismam patīkamākā produkta. Zināji, tā ražotāja to preci. Zināji, ka tā ražotāja piens ir ļoti labs un gards. Zināji, ka brokastu pārslas no šī ražotāja ir ēdamas. Zināji un izvēlējies.

Tad nāca kādam doma, ka vajag nedaudz iebakstīt puļķīti klientam spieķos. Nav tā, ka gluži jākrīt viņam uzreiz uz muti, bet sanāk mazliet aplauzties.

Proti, tā doma ir preču zīme ”Lielveikals”. Liekama uz visiem produktiem. Labi, ne gluži uz visiem, bet uz lielā vairuma gan. Nav jau slikti- tagad pircējiem ir vienkāršāk izvēlēties- viens lielveikals un viena ”Lielveikala” produkcija.

Tikai visā šinī domā pazūd klients ar savām vēlmēm. Ar savām pieradinātajām garšas kārpiņām un organismam patīkamākām sajūtām. Tagad viss ir tik vienāds un tik nepierasts, ka …. ka nākas vai nu nepirkt kaķi maisā, vai arī riskēt.

Te varu padalīties ar piemēru- man diktām garšo tēja ”Earl Grey”. Bet tikai dažu, noteiktu ražotāju taisītā. Kādu reizi, neatceros vai nu nolēmu noriskēt vai arī manu ražotāju tēja bija beigusies, nopirku to pašu ”Earl Grey” tēju tikai ar ”Lielveikala” zīmolu. Elleunindija! Ne garša ne smarža, ne aplaimotas garšas kārpiņas.
Tas pats sanāca vēl ar citiem produktiem, jo, kā jau varēja gaidīt- ja parādās preces ar zīmi ”Lielveikals”, tad jāpazūd tām precēm, kurām ir citādāks uzraksts uz iepakojuma. Tā teikt- apgriezt izvēli pašā saknē, lai lielveikalā iet ”Lielveikals”.

Var jau būt, ka lielai daļai klientu nav problēmu ar organisma vai garšas kārpiņu pieradināšanu, bet man preču zīme ”Lielveikals” galīgi un pilnīgi nevieš uzticību. Gan dēļ tā, ka sanāca iegrābties, gan tādēļ, ka tas tiek ražots šuruntur pēc tādauntāda pasūtījuma, gan vienkārši tāpēc, ka neievieš.

Vēl jau ir otra lieta. Nezinu, cik nopietna vai jocīga, bet- paši ražotāji. Ja man kā ražotājam piedāvā nogulties zem lielveikala preču zīmes, tad… es pat nezinu… it kā stabila naudas plūsma un noieta placis ir laba lieta, bet ja nu striķi trūkst? Ko tad?
Tirgū tavu preci jau neviens nepazīst, lai gan visi to lieto jau n-tos gadus. Tiesa gan- kā ”Lielveikala” preci.

Saprotu, ka tas jau viss ir sen atpakaļ noticies un notiekas joprojām. Vienkārši gribējās izteikties.