degviela par 2,29Ls litrā.
Vienu dienu piestāju pie Neste DUS, lai pabarotu auto. Ievēroju interesantu degvielu- Green Racing 100 ”tikai” par Ls2,29 litrā.
Neste mājaslapa saka, ka tā ir sporta degviela ar oktānskaitli 100 (pieejama tikai Rīgā, Ulmaņa gatvē 84).
Padarbinot internetu, var redzēt, ka šo produktu Neste piedāvā jau vairākus gadus (mazliet biju neievērojis šo ziņu):
šī degviela ir speciāli izstrādāta sporta automašīnām, tā nesatur svinu, etanolu un sēru. To var izmantot arī jebkurā citā automašīnā, kurai nav norādīts maksimāli pieļaujamais oktānskaitlis.
Kā norāda “Neste”, “Futura Green Racing” degviela palielina uzrāvienu un pagarina jaudas līkni, tā sadeg daudz pilnīgāk, tādējādi maksimāli samazinot ietekmi uz apkārtējo vidi.
Degviela tiek ražota Somijā. Tā atbilst Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) prasībām.
Njā, lai es piepildītu savu sešdesmit litru bāku, tad man būtu jāšķiras no (apmēram) Ls 140… Tur jau aunu var nopirkt (© Mirtante)!
Izlasot aprakstu tā degvielas cena nemaz tik graujoša neizklausās… Bet nu ikdienā tādu Lietot gan nebūtu prāta darbs… Mosh pirms apskates noder…
Graujoša varbūt arī nē, bet 3 reizes dārgāka par parasto (he, sanāca kā reklāmās :)) degvielu sanāk gan.
Esmu dzirdējis, ka dīzeli pirms apskates uzpilda ar biodegvielu, lai tīrāks purkšķis, bet par benzīnieku gan nebiju dzirdējis.
Kas zin, varbūt kādam dragreisā noder. Ja es piedalītos, droši vien pamēģinātu šo iespēju – tur nemaz un tik daudz degvielas neaiziet vienā braucienā.
Interesanti, vai ražošanas izmaksas tam brīnumam arī ir trīs reizes lielākas kā parastajai zupai?
P.S. biju neievērojis -> nebiju ievērojis.
deni2s- būtu interesanti uzzināt kāda dragreisista pieredzi ar šo degvielu. Var jau būt, ka viņi visi mierīgi iztiek ar 95/98 :)
L.- gan jau, ka lielākais cipars ir par ekskluzivitāti- kā nekā Rīgā (ja pat ne visā Latvijā) tikai vienā vietā nopērkams.
Par to P.S.- gribējās nedaudz ačpurgāniski un stilīgi izteikties :)
Katrā vidusskolas ķīmijas mācību grāmatā var atrast informāciju, kā mājas apstākļos palielināt oktānskaitli. Tā degviela, ja viņi to ražo tā, kā es domāju, viņiem izmaksā par kādiem 4-5 santīmiem litrā vairāk nekā parastā, atkarībā no tā, ar ko viņi apkurina sistēmu.
Degvielas cenu jau neveido ražošanas izmaksas vien. Vēl jau ir mārktinga izmaksas, piegādes izmaksas (ir atšķirība, cik jāpiegādā 95. un cik 100.), tirdzniecības apjoms, utt…
Sāksim ar to, ka nedaudz palielinātais oktānskaitlis (100 pret 98) pats par sevi nenodrošina dzinēja jaudas pieaugumu.
Speciāli sagatavojot dzinēju – noslīpējot galvu lai paaugstinātu kompresijas pakāpi + pārprogrammējot dzinēja vadības datoru (kopā ar šo sporta degvielu) var panākt 10 – 15% jaudas pieaugumu, bet pēc tam dzinējs vairs nav spējīgs strādāt ar parasto degvielu!
Bet auto sportisti nepērk degvielu parastā tankā, bet ielas mašīnā no viņas nav nekādas jēgas.
Kārtējais mārketinga triks lohu ķeršanai! Un kā redzams neizdevies, jo tikai vienā tankā tirgo. Pieņemu ka tāpēc ka cena par augstu, ja tirgotu par 1ls/l pieņemu ka daudzi uzķertos….
Tad jāprasa kāda jēga vispār no šādas degvielas? Ja jau tāda ir radīta, tad jau kādam bija pamatojums tam. Priekš kaut kādas grupas jau tā tika radīta.
Ielas mašīnai ar standarta dzinēju nekāda. Un kā jau te minēja, sportam degvielu nemēdz pirkt parastā tankā, un parasta degviela ar 100 oktānskaitli arī nav tik dārga. Varbūt tur ir kaut kas labāks tīri no ekoloģijas viedokļa, par to nezinu, bet apšaubu vai kāds tā dēļ maksās 3x lielāku cenu.