Mani piedzīvojumi ar biodīzeli.
Tā kā pēdējā auto apskatē dabūju divus punktus par sliktām atgāzēm (tā ir, ka paļaujas uz mistisko ”iepriekš tur viss bija kārtībā” un nemaz par to neiedomājies pārliecināties), tad nācās izpētīt ko var labot šajā sakarā.
Protams, no sākuma uz servisu. Tur nomainīja filtru (bija mel’s kā vel’s) un ieteica pirms došanās uz tehnisko apskati mazliet uzspiest (1.-2.-3.robs), lai skurstenis patīrās. Jo mana prātīgā braukšana tikai piekvēpinot caurules. Skaidrs- ziemas laiks, mašīna no rītiem ir jāpasilda utt.
Diemžēl, paša agregāta, ar ko pārbaudīt vai tagad viss ir normas robežās, viņiem nebija.
Nekas, toties ir internets un citu lietotāju pieredze, kur smelties ideju un atrast sev piemērotāku.
Viens stāstīja, ka pie šādiem pašiem apstākļiem saņemta divnieka, mierīgi izbraucis visu ”slimības lapas” laiku ar biodīzeli un atkārtotā pārbaudē viss normas robežās. Neko citu neesot darījis.
Vēl kāds ar ūdeni skalojis izpūtēju.
Es nolēmu izmantot biodīzeli.
Un te sākās interesantākais!
Jo atrast internetā (tā vienkārši un ātri) kurās konkrētās stacijās un kādā cenā, tā īsti nemaz nevar. Skaidrs, ka Statoil un Neste to nepārdod (laikam bija tikai viena dus, kur to darīja) un tad jāmeklē pie citiem.
Internets saka, ka Trest uzpildes stacijās esot. Tikai viena bēda- viņu mājaslapa neveras vaļā un pārliecināties par to īsti nevar.
Neko, nospriedu kādā braucienā no Rīgas piestāt Trest DUSā uz Jūrmalas šosejas un pārbaudīt kas un pa cik.
Piestāju, pārbaudīju- ir B100 par 0.872 litrā.
Tā kā manam volvo uz paneļa jau iedegās gaismiņa, ka bākā šo to derētu ieliet (pieļauju domu, ka šādā brīdī bākā ir palikuši savi desmit litri), tad nolēmu priekš pirmās reizes pieiet prātīgi- ielēju vien kādus 15 litrus. Jo internetā, starp visādām negatīvām informācijām (B100 ir inde!) pavīdēja pa kādam sakarīgam komentāram, kas vēstīja, ka vajagot B100 jaukt ar fosilo dīzeli. Vismaz sākumā, jo B100 mēdzot pacelt augšā visādu draņķību, kas sakrājusies bākas dibenā. Un tādejādi aizsitot ciet filtru. Vai tā ir taisnība, par to pārliecināšos tuvākajā laikā servisā.
Jā, par internetu. Nezinu cik tur taisnība, cik tikai augsts domu lidojums, bet izskatās, ka biodīzeļa jautājumā ir pamatīga vienprātība- savu viedokli uztaisīt tādu, lai atšķirtos no citu viedokļiem. Un gala beigās- cik komentāru, tik viedokļu.
Ja viens saka, ka B100 noēdīs visas caurules, un nokaus motoru, tad otrs saka, ka lejot B100 jau trešo gadu un bēdu nepazīst. Ja viens saka, ka zūd jauda un palielinās patēriņš, tad otrs atmet ar roku- jaudas zudumu nemanot un degvielas patēriņu tāpat. Ja kāds saka, ka drīkst tikai jaukt 50/50, tad otrs saka, ka drīkst tikai 10-20% un trešais- ka mierīgi pilnu bāku. Ja viens saka, ka nokaus dzinēju, tad cits apgalvo, ka mašīna strādā daudz klusāk. Ja viens saka, ka jau tagad Neste un Statoil piejauc 5%, tad cits apgalvo, ka tā nav, jo par tiem 5% akcīzi nost neskaitot.
Tā te varētu turpināt ilgi.
Pašam laikam vēl nav īsti ko teikt- to vienu sajaukto pusbāku izbraucu un šodien iepildīju vēl pusi bākas ar B100. Autiņš brauc kā braucis. Rūc kā rūcis. Vienīgi pa izpūtēju nāk ārā aromāts, kas uzsit kaut kādas neveselīgas virtuves piedāvājumu- eļļā cepti kartupeļi, pankūkas, virtuļi…
Maksājot par degvielu, apjautājos darbiniecei, kā viņiem ir ar B100 klientiem- vai ņemot labi? Atbildēja, ka ir jau izveidojies savs klientu loks, kas regulāri pilda tīru biodīzeli. Un nesūdzas.
Ja rīt būs laiks, tad intereses pēc aizšaušu uz Rīgas TA- lasīju, ka tur varot veikt autiņa pirmsapskati. Un it kā varot pārbaudīt tikai atgāzes (ir taisnība?). Tad zināšu vai mani otrreiz laidīs cauri.
Tik nezinu kā turpmāk rīkoties ar biodīzeli- liet tīru? Jaukt? Vasarā bio un ziemā parasto? Liet arī ziemā, bet tikai ar piešprici? Neliet vispār?
Laikam jāizbrauc vēl dažas bākas, lai saprastu kur tas pluss slēpjas.
Ie ļoti daudz nianses saistībā ar biodīzeli. Piem. dažiem auto ražotājiem garantijas nosacījumos ir teikts, ka garantija “beidzas”, ja tiek lietota degviela, kuras biopiejaukums ir vairāk par 30%. Par duļķiem taisnība, par pārējiem efektiem vai defektiem tiešām, kā kuram gadījies.
Pieļauju domu, ka par garantiju runā tiem auto, kuri ir no pēdējo gadu piedāvājuma.
Ceru, ka man par defektiem nevajadzēs runāt :)
Uldi! Gribētos kādu komentāru par TA iznākumu, pēc biodīzeļa lietošanas. Manam Volvo tā pati problēma un doma bija darīt tieši to pašu, ko esi aprakstījis!
TA izgāju.
Bet! Bet pliks biodīzelis un filtra maiņa tur neko daudz nepalīdzēja (pārbaudīju). Visa tā bēda slēpjas izpūtējā- servisā to pamatīgi izmazgāja (esot bijis smaaaagi pilns) un TA atgāzēs uzrādīja tikai nedaudz virs divnieka (norma ir 3).
Tā kā mans ieteikums- pirms TA aiziet uz servisu (man tīrīja Imantā (varu iedot nr, ja vajag)) un tur pa nieka Ls10 (apm., stundas jautājums) veči iztīrīs skursteni un nebūs bēdu. Protams, pilnākai drošībai var arī iepildīt kādu devu B100 (20-30%).
Sveiki Uldis!
Vai jūs varētu lūdzu uzrakstīt Imantas autoservisa numuru vai adresi, kur jūms iztīrīja izpūtēju! Zvanīju Tresta- tur ar biodīzeli vairs netirgo, manā servisā izpūtēju tīrīšana maksās 30 latus!:(
Serviss Imantā- 29405751 vai 29412026
Manam volvo bija problema ar to, ka motora bija loti daudz ellas nogulsnes, piedavaja volvo servisa iztirit motoru 1000euro, bet es izskaloju ar dizeli un viss kartiba.
Kur vispār ir iespējams šobrīt nopirkt BIODD
http://www.biodegvielai.lv/cenas
Nezinu kur Latvija shobrit to var nopirkt, bet planoju skat biodizela razoshanu majas apstaklos 300litri 2 dienas.
Redz ar to biodizeli ir ta. Tas ir skidraks par parasto dizeli un vinam piemit loti labas elloshanas ipashibas, lidz ar to samazina motora troksni un samazina detalu nolietojumu. Tachu problema ir tada, ka tas labi attira dzineju un ari baku no netirumiem, lidzigi ka WD40. Tadel biodizela razotaji iesaka nomainit filtru 5 dienas pec pirmas biodizela lietoshanas reizes un tad pec menesha velreiz, bet pec tam jau ka parasti.
Paterinsh palielinas videji par 4-10%, tachu cena ir zemaka un CO2 izmeshi ir 0.
Protams, ziema biodizelis sabieze un var rasties problemas ar pielaishanu, tadel labak ziema ir sajaukt ar parasto dizeli.
Auto kuriem uzstaditi BOSH inzektori var lietot tiru biodizeli, bet citu marku inzektoriem jabut mazliet uzmanigakiem.
Taisu mājās savu biodīzeli jau 3 gadus.. nobraucis esmu 3tonnas… webā angliski ir ļoti daudz info par biodīzeli.
Bet diemžēl ši tēma ir apvīta ar ļoti daudz mītiem no sērijas Janka teica un man liekas, kur apakšā nav nekāda pamatojuma.
Praktiski visas automašīnas ražotas līdxz 2004 gadam ir spējēigas bez problēmām braukt ar 100% bio. VW, audi, seat ,škoda officiāli ir pateikuši ka vinu ražotie auto 100% biodīzeli brauc un neklepo. Ar jaunākā m man liekas ir tā ka ražotāji paši nav testējuši Biodīzeļa ietekmi uz jaunākiem motoriem un tāpēc saka, ka nebūs garantija u.t.t. bet tas nenozīmē ka auto nebrauks un ka tas uzreiz lūzīs…
MAn sanāk pašizmaksa 10 centi litrā, ŗēkiniet tālāk paši…. principā auto vērtību sen jau esmu ieekonomējis uz degvielas cenu starpību. Kā sākas auksts laiks, mīnusi tā Bio nelietoju – sasalst…. pāreju uz fosilo…
Kāpēc LAtvijā neattīsta Bio dīzeli? Biodīzelis ir tīrāks, LAtvijai mazāk atkarga no degvielas importa…u.t.t.
Kas slēpjas zem 3tonnas?
Es labprāt uzzinātu ko vairāk par Tavu pieredzi ar biodīzeli (kā pielāgoji auto, kā ražo, kā sāki ražot, ieguldījumi, + un -). Padalīsies?
3 tonnas ir 3000 Litri izbraukāti…
auto neviens netika pielāgots… nav jau arī nekas jāpielāgo…
http://journeytoforever.org/biodiesel_make.html
kā ražo?
Ņemam 4L Metanola (deficīts) + 7gr nātrija hidroksīts (Lye) uz katru eļļas litru.
Visa mana ražošana notiek plastmasas kannās, 25L….
Youtubē arī daudz video par pastaisītiem…
Rupji rēķinot, tad auto ar paštaisīto dīzeli ir noripojis apmēram 50k km? Un auto neko sliktu nesaka?
Tev vajadzētu plašāk izteikties par šo tēmu- domāju, ka tas interesētu ļoti daudzus. Vai nu blogs jāver vaļā vai kādā vietnē (varu atvēlēt arī savu blogu) jāieliek savu rakstu sērija. Nešaubos, ka lasītāju netrūktu. Internetā sakasīta info no ārzemju resursiem ir viena lieta, bet reāla pieredze no pašmājām ir pavisam ar citu svaru.
latvijas pētījumi:
http://www.tf.llu.lv/adzl/biodizeldegviela.htm
vari sazināties un pajautāt lai iedod pētījuma dokumentus pastudē.
Bet preblēmas:
1. Kur tu dabūsi eļļu
2. Kur tu dabūsi metanolu
Jāsāk ir ar Metanolu, pameklē, pazvani, parunā ar cilvēkiem….ja tev ir iespēja dabūt Metanolu pa 100Euro 200litrus, tad vari sākt domāt par eļļas dabūšanu….
Es pats tā kā nebūtu gatavs taisīt augšā B100, bet domāju, ka citi gan jau apsver tādu lietu. Tāpēc arī jautāju par personīgo pieredzi- tam būtu lielāks svars.
Labdien!
Kur var iegādāties biodīzeli?