Tā kā pēdējā auto apskatē dabūju divus punktus par sliktām atgāzēm (tā ir, ka paļaujas uz mistisko ”iepriekš tur viss bija kārtībā” un nemaz par to neiedomājies pārliecināties), tad nācās izpētīt ko var labot šajā sakarā.

Protams, no sākuma uz servisu. Tur nomainīja filtru (bija mel’s kā vel’s) un ieteica pirms došanās uz tehnisko apskati mazliet uzspiest (1.-2.-3.robs), lai skurstenis patīrās. Jo mana prātīgā braukšana tikai piekvēpinot caurules. Skaidrs- ziemas laiks, mašīna no rītiem ir jāpasilda utt.
Diemžēl, paša agregāta, ar ko pārbaudīt vai tagad viss ir normas robežās, viņiem nebija.

Nekas, toties ir internets un citu lietotāju pieredze, kur smelties ideju un atrast sev piemērotāku.

Viens stāstīja, ka pie šādiem pašiem apstākļiem saņemta divnieka, mierīgi izbraucis visu ”slimības lapas” laiku ar biodīzeli un atkārtotā pārbaudē viss normas robežās. Neko citu neesot darījis.
Vēl kāds ar ūdeni skalojis izpūtēju.

Es nolēmu izmantot biodīzeli.

Un te sākās interesantākais!
Jo atrast internetā (tā vienkārši un ātri) kurās konkrētās stacijās un kādā cenā, tā īsti nemaz nevar. Skaidrs, ka Statoil un Neste to nepārdod (laikam bija tikai viena dus, kur to darīja) un tad jāmeklē pie citiem.

Internets saka, ka Trest uzpildes stacijās esot. Tikai viena bēda- viņu mājaslapa neveras vaļā un pārliecināties par to īsti nevar.
Neko, nospriedu kādā braucienā no Rīgas piestāt Trest DUSā uz Jūrmalas šosejas un pārbaudīt kas un pa cik.

Piestāju, pārbaudīju- ir B100 par 0.872 litrā.

Tā kā manam volvo uz paneļa jau iedegās gaismiņa, ka bākā šo to derētu ieliet (pieļauju domu, ka šādā brīdī bākā ir palikuši savi desmit litri), tad nolēmu priekš pirmās reizes pieiet prātīgi- ielēju vien kādus 15 litrus. Jo internetā, starp visādām negatīvām informācijām (B100 ir inde!) pavīdēja pa kādam sakarīgam komentāram, kas vēstīja, ka vajagot B100 jaukt ar fosilo dīzeli. Vismaz sākumā, jo B100 mēdzot pacelt augšā visādu draņķību, kas sakrājusies bākas dibenā. Un tādejādi aizsitot ciet filtru. Vai tā ir taisnība, par to pārliecināšos tuvākajā laikā servisā.

Jā, par internetu. Nezinu cik tur taisnība, cik tikai augsts domu lidojums, bet izskatās, ka biodīzeļa jautājumā ir pamatīga vienprātība- savu viedokli uztaisīt tādu, lai atšķirtos no citu viedokļiem. Un gala beigās- cik komentāru, tik viedokļu.
Ja viens saka, ka B100 noēdīs visas caurules, un nokaus motoru, tad otrs saka, ka lejot B100 jau trešo gadu un bēdu nepazīst. Ja viens saka, ka zūd jauda un palielinās patēriņš, tad otrs atmet ar roku- jaudas zudumu nemanot un degvielas patēriņu tāpat. Ja kāds saka, ka drīkst tikai jaukt 50/50, tad otrs saka, ka drīkst tikai 10-20% un trešais- ka mierīgi pilnu bāku. Ja viens saka, ka nokaus dzinēju, tad cits apgalvo, ka mašīna strādā daudz klusāk. Ja viens saka, ka jau tagad Neste un Statoil piejauc 5%, tad cits apgalvo, ka tā nav, jo par tiem 5% akcīzi nost neskaitot.
Tā te varētu turpināt ilgi.

Pašam laikam vēl nav īsti ko teikt- to vienu sajaukto pusbāku izbraucu un šodien iepildīju vēl pusi bākas ar B100. Autiņš brauc kā braucis. Rūc kā rūcis. Vienīgi pa izpūtēju nāk ārā aromāts, kas uzsit kaut kādas neveselīgas virtuves piedāvājumu- eļļā cepti kartupeļi, pankūkas, virtuļi…

Maksājot par degvielu, apjautājos darbiniecei, kā viņiem ir ar B100 klientiem- vai ņemot labi? Atbildēja, ka ir jau izveidojies savs klientu loks, kas regulāri pilda tīru biodīzeli. Un nesūdzas.

Ja rīt būs laiks, tad intereses pēc aizšaušu uz Rīgas TA- lasīju, ka tur varot veikt autiņa pirmsapskati. Un it kā varot pārbaudīt tikai atgāzes (ir taisnība?). Tad zināšu vai mani otrreiz laidīs cauri.

Tik nezinu kā turpmāk rīkoties ar biodīzeli- liet tīru? Jaukt? Vasarā bio un ziemā parasto? Liet arī ziemā, bet tikai ar piešprici? Neliet vispār?
Laikam jāizbrauc vēl dažas bākas, lai saprastu kur tas pluss slēpjas.