Filma- Nakts paradīzē.
Oriģinālnosaukums: Night in Paradise/ Nagwonui bam
Valsts: Dienvidkoreja
Žanrs: Drāma
Režisors: Park Hoon-yung
Lomās: Uhm Tae-goo, Jeon Yeo-been, Cha Seung-won, Lee Ki-young, Park Ho-san, Cho Dong-in
Gads: 2020
Par filmu–
Taego ir gangsteris Jana klanā. Viņš ir klana vadītāja labā roka- ļoti spējīgs un labi ieredzēts. Nelaimes gadījumā iet bojā viņa māsa ar meitiņu. Ir skaidrs, ka tas ir konkurējošā klana roku darbs, tāpēc Taego ir gatavs atriebībai. Kuru viņš arī spīdoši veic. Tagad viņam ir jāpaslēpjas klusā nostūrī, kamēr norimst viss haoss. Diemžēl dzīve klusajā nostūrī ilgi nesanāk klusa- gangsteri ir gatavi atmaksāt atriebībai ar atriebību.
Šo filmu izvēlējos ar domu, ka būs traki dinamisks korejiešu sitamgabals, kurā atriebības karuselī tiks ierauta ja ne visa valsts, tad pamatīgs skaits melnajos uzvalkos tērptie gan. Īsti nepiepildījās cerības. Proti, melnie uzvalki bija, asinis ar, bet ar to dinamiku sanāca piebremzēt.
Pirmā puse filmas bija tāda lēni ievelkoša un mazasiņaina. Vairāk par to, ka Taego salā apcer savu nākotni un viņa namamāte slīgst depresijā. Pamazām lietas iegāja īstajās sliedēs un nu jau varēja nojaust, ka turpinājums būs labs. Bija, bet tikai epizodiski. Atkal jau īss uzplaiksnījums un tālāk dzeršana, ēšana un sapņošana ar cigareti tumšā naktī. Beigās gan sanāca kāda nebūt klope, bet tas bija īsi, lai arī efekts bija jūtams.
Protams, nav jau tā, ka es no filmas gaidīju tikai asiņainas klopes (tās te bija gana daudz). Man derēja arī dramatiskas notis. Arī romantiskas. Šobrīd gan izskatījās, ka pati filma tā arī nevarēja saprast, kas tā ir- drāma, romantika, grāvējs vai mēģinājums sakokteilēt visu ko no visa kā. Jā, var taisīt kokteili, bet šoreiz tas pārāk bieži tika atjaukts ar liekām pauzēm un neveiklām pārejām. Likās, ka bez tā visa būtu tīri labs skatāmgabals. Šoreiz, diemžēl, jāiztiek ar vienkāršu laikkavēkli- skatīties var, bet izvirzīt augstas prasības nevajadzētu.
Filmas vērtējums: 6/10
Citu filmu un seriālu vērtējumi ir atrodami kino sadaļā.
Interesanti, ka vakar skatījos tieši šo filmu (kas laikam nozīmē, ka korejiešu kino cienītāji godam `tur kanti` (..)).
Iespaids uz 7 ballēm. Krimināldrāma ar 2 galvenajiem `leibmotīviem` : (1.) “kā gangsteris satika sev (no)lemto meiteni”, un (2.) viss šis noziedzīgais rūpals (kas ik pa laikam rezultējas kā `nunčaku` un beisbola nūju izvicināšana) ved tikai un vienīgi uz nenovēršamu fiasko, jo pat tad, kad varoņiem izdodas “nokārtot visus rēķinus”, kopējā “bilance” izkristalizējas kā “nonullēšanās” (..)
Varbūt režisors (savā skatītājiem iedāvātajā gangster-kosmā) iedarbības smagumu (galveno vektoru) apzināti vērš uz to, kas filmā tā arī nenotiek, bet citos apstākļos, scenārijos (arī tajos, ko skatītājs/-a izspēlē savā galvā jau pēc filmas noskatīšanās) varēja notikt (..) Respektīvi filmas “virsuzdevums” (es, protams, spekulēju, jo nekāda “virsuzdevuma” mākslai nav) varētu būt raisīt smeldzi, un likt aizdomāties, ka “laiks ir īss” – piedāvājot kino-aizmiršanos, pēc kuras nāk “nelielas paģiras” (..) [Un šis koments ir “lāpīšanās”.]
Laba kadra faktūra. [Jāpiezīmē, ka šis pats režisors ir uzņēmis iespaidīgo gangsterdrāmu “New World” (2013.) – medusmaizi žanra cienītājiem.]
Daži mafijbosi ir pārāk klišejiski (arī atsevišķi viņu dialogi un emocionālās izpausmes reizēm sāk balansēt uz žanriskas karikatūras netveramās robežas), tāpat atsevišķu izrunāšanās un izkaušanās ainu pastiepšana garumā nenāk par labu filmas kopējam ritmam (..)
Pieņemu, ka šādas dihotomas – divos centrbēdzes fokusos (kam pamīšus jākustina sižets) ieturētas – filmas nav tik viegli (ideāli) samontēt, lemjot, ko finālā atstāt, ko griezt ārā (..) Šajā gadījumā es kā skatītājs nevaru pateikt, vai filma uz mani iedarbotos spēcīgāk, ja “saldā pārīša” attiecību peripetijām būtu atvēlēta lielāka metrāža … Varbūt vajadzēja vēl kādu “soliņa dialogu” (kas beigās bija gaumīgi apspēlēts), bet varbūt nevajadzēja, varbūt vajadzēja akcentēt taktilas ainas, piemēram, ļaujot, lai varoņu roku pirksti, kafūzī ēdot “ķidu virumu”, “nejauši” saskartos, bet varbūt ne, un režisora izvēlētie “askētiskie risinājumi” ir optimāli tieši šim stāstam … Filmas ritms nav ideāls, taču jābūt labam “horeogrāfam”, lai, pieturoties pie esošā scenārija, to optimālāk izlīdzinot, panāktu, lai dramatiskais kāpinājums (un skatītāja līdzpārdzīvojums) būtu ar pārliecinošu + zīmi t.i. pieaugošs (..)
Kopumā normāls ķinis korejiešu drāmu un kriminālfilmu cienītājiem, taču vairāk piemērots auditorijai : 35+ , kas `meinstrīmu` līdzsvaro ar Art house patēriņu.
Paldies par izvērsto komentāru!
Tas ”saldais pārītis” tika apspēlēts ļoti labi (un pietiekoši). Man vairāk prasījās, lai viņi ir prātīgāki un savlaicīgi agresīvi (šīs īpašības viņiem bija pārpārēm). Citādi viņi visu laiku pārdzīvo un cieš. Tā vietā varēja paķert kādu stroķi līdzi un profilaktiski iešaut kādam sliktajam. Kaut kādai nojautai jau vajadzēja strādāt… Bet no otras puses- varbūt viņi pieņēma spēles noteikumus un vienkārši gaidīja beigas. Ej un sazini tos korejiešus.
P.S.
Eju meklēt New World.