Droši vien daudzi šoferi, kad ierauga savam spēkratam uzlīmētu ”plāksteri”, dusmās nošņācas- ja es viņu būtu saticis… ja es būtu bijis uz vietas…te taču nekas nav pārkāpts… utt.

Šoreiz man paveicās un pa logu pamanīju, ka zaļsvītrotais busiņš ”aplaimo” kaimiņu mašīnas. Nolēmu aiziet un parunāt kāpēc viņi tur līmē.

Te laikam derētu mazs priekšstāsts- kādu nedēļu atpakaļ uz manas ielas uzlika ceļa zīmi ”Apstāties aizliegts” (Nr326) ar papildplāksnīti- darba dienās no 10.00-16.00. Viss it kā skaidrs- zīmes darbības zonā transportlīdzekļiem aizliegts apstāties un stāvēt.
Zīmes ir glīti saliktas pie katra krustojuma, tā kā jautājumiem nevajadzētu būt. Bet ir viens ”bet”.

Lieta tāda, ka pirms tās vietas, kur šodien līmēja plāksterus, ir viena maz ieliņa. Pievienotajā attēlā var redzēt- Noras iela (sarkanie punkti ir ceļa zīmes ”Apstāties aizliegts”). Ja ir iela, tad ir krustojums. Ja ir krustojums, tad zīmes darbība beidzas. Pieliku vēl izkrāsotu satelīta attēlu (zemāk), lai redzētu kā Noras iela dabā izskatās.
Tieši par to gribēju pajautāt policistam, lai redzētu kā viņš pamatos savu lēmumu sodīt autovadītāju.

Policistu noķēru uzreiz pēc plākstera uzlīmēšanas pirmajai automašīnai. Uz manu jautājumu- kāpēc? Atbilde sekoja- ceļa zīme Nr.326 pārkāpta (aptuvens sarunas atstāts). Mēģināju iebilst, ka tā taču ir pirms iepriekšējā krustojuma un pa vidu ir viena maza iela. Līdz ar to zīme uz šo ceļa posmu nedarbojas.
Sekoja pretjautājums no policista puses- vai tur ir zīme ”Dodiet ceļu”?
-Nē!
-Tad tā ir piegulošā teritorija.
-Bet tā ir iela. Ar nosaukumu, un…
-Ja tur nav zīme, tad tā nav iela un līdz ar to skaita par piegulošo teritoriju.
-Kartē šī iela ir.
-Jā, bet šī ir galvenā iela un ja tur nav norādes, tad tā ir piegulošā teritorija. Pie krustojuma būtu zīme ”Dodiet ceļu”.
-Bet…
-Tur ir adrese (norāda uz noštrāfēto autiņu un plāksteri), ja ir pretenzijas, tad rakstiet sūdzību.
-Nerakstīšu sūdzību. Tas nav mans auto. Es tik gribēju dzirdēt no jums pamatojumu sodam.

Šinī mirklī mūsu sarunu iztraucēja sirms kungs, kurš izrādījās mašīnas īpašnieks. Sirmais kungs mēģināja saprast ko ir nogrēkojies, ja izpelnījies Ls30 sodu (iedomājos, kā pensionāram tie Ls30 uzsita adrenelīnu).

Policists viņam paskaidroja savu lēmumu un jau taisījās sēsties mašīnā, kad pensionārs izmisīgi centās apelēt pie sava nevainojamā šofera statusa- man jau ir 71 gads un nekad neko sliktu neesmu darījis, nevienu pārkāpumu.
Smaidu man uzsita nākamais sirmā kunga jautājums- vai varam kaut kā sarunāt? Būtu jauki redzēt, kā vairāku aculiecinieku klātbūtnē policisti piekristu ”sarunāšanai”. Policists laipni paskaidroja, ka sarunāšana nav iespējama, jo zīmes ir numurētas. Ja ir sūdzības, tad jāgriežas pie municipālās policijas priekšnieka. Tad iesēdās busā un brauca pie nākamā ”upura” kādus desmit metrus tālāk.

Sirmais kungs tik noplātīja rokas, ka visu mūžu bijis godīgs un nebija pamanījis zīmi. No vienas puses žēl onku, jo zīme tik parādījās kādu nedēļu atpakaļ un visu mūžu dzīvojot uz šīs ielas ir rutīna un nepamani izmaiņas. Bet no otras puses- šoferim ir jāievēro ceļa zīmes. Grozies kā gribi, bet vainot var tikai sevi.

Redzot izmisumu sirmā kunga acīs (sods un vēl Ls30), es viņam izskaidroju situāciju kā rīkoties un ieteicu pārsūdzēt sodu, jo, lai arī ko tas policists bija sacījis par krustojumu vai nekrustojumu, Noras iela tur ir un līdz ar to zīme ”Apstāties aizliegts” tur nedarbojas.

Nezinu kurš un ko pašvaldības policistam ir mācījis satiksmes noteikumos (ja jau viņš vadīja busu, tad jau vadītāja apliecība viņam ir un satiksmes noteikumi tā kā būtu jāzina), bet CSN vēsta:

krustojums – vieta, kur krustojas, piekļaujas vai atzarojas ceļi vienā līmenī. Krustojums ir norobežots ar iedomātām līnijām, kas savieno brauktuves pretējo malu noapaļojuma sākumu. Šis termins neattiecas uz vietu, kur uz brauktuves izbrauc no blakusteritorijas (pagalma, stāvvietas, degvielas uzpildes stacijas, uzņēmuma u.tml.);

It kā nekur nav minēts, ka tikai un vienīgi kāda ceļa zīme norādīs uz krustojumu. Un ne jau vienmēr krustojumā jābūt zīmei ”Dodiet ceļu”- ir jau vēl jāņem vērā segums. Un CSN 152.punkts saka:

Ja pirms krustojuma nav uzstādītas priekšrocības ceļa zīmes, kā arī ja uz šķērsojamā ceļa pirms krustojuma nav uzstādīta 206. vai 207.ceļa zīme un vadītājs nevar noteikt, vai ceļam ir segums (diennakts tumšajā laikā vai ja ceļu klāj dubļi, sniegs u.tml.), transportlīdzekļa vadītājam jāuzskata, ka viņš atrodas uz mazāk svarīga ceļa.

Tātad, ja dabā un kartēs pastāv tāda Noras iela, tad var secināt, ka ”plāksteru” līmēšana tajā ielas posmā ir nepamatota. Vai nu vajag vēl vienu zīmi ”Apstāties aizliegts” vai arī jālikvidē Noras iela.
Ja kāds gudrs cilvēks var ienest nedaudz skaidrības, tad es un ”noštrāfētie” labprāt uzklausītu.