piebremzētāji
Pārvietojoties ar auto, ik pa laikam var novērot dīvainu parādību- priekšā braucošo automašīnu cikliska bremžu uguņu iedegšanās. Skaidrs, ka bremžu uguņi iedegās tad, kad tiek spiests uz bremžu pedāļa. Skaidrs arī, ka intensīvākas satiksmes laikā bremžu pedālis tiks darbināts biežāk nekā taisnā ceļa posmā. It kā tas viss varētu būt pieņemami, bet kāpēc automašīnai, kas pārvietojas pa Jūrmalas šoseju ar ātrumu apmēram 100kmh, vajadzētu ik pa laikam spiest uz bremzēm, ja 1km rādiusā ir tikai divas mašīnas (nopakaļ braucošā manējā un viņa paša 50-60m priekšā braucošā)?
No Siemens ledus halles, līdz uzrakstam ‘’Jūrmala’’ bremzes tai mašīnai nospiedās 11 reizes. Tālāk vairs neskaitīju, bet tā kā sanāca braukt vienam aiz otra vēl kādus 3km, tad varēja novērot piebremzēšanu vēl kādas padsmit reizes.
Braucot nopakaļ nekādi neizdevās iztēloties, kā tajā mašīnā iekšā jūtas cilvēki. Gāze, bremze, gāze, bremze, gāze… tā jau jūras slimība var piemesties!
Var jau būt, ka šoferim ir mega plata pēda un visu laiku tiek aizķerts arī bremžu pedālis? Vai arī šoferis vienkārši ar tausti pārliecinās, ka bremžu pedālis vēl ir turpat, kur iepriekš? Lai vai kā, šis nav vienīgais novērotais gadījums, šādus ‘’piebremzētājus’’ gadās itin bieži manīt. Neko ļaunu jau viņi satiksmei nedara, man tik vienkārši interesēja, kāpēc jāmidžina bremzes?
P.S.
Kāds nezin, kas vakar noticis bija ceļu policijai? Es par pēdējiem trim mēnešiem kopā nebiju tos tik daudz manījis, kā pa vienu vakaru. Tā vien izskatās, ka viņiem noteikts plāns jāizpilda.
Sen nebūsi Jūrmalā bijis. Pēdējā laikā katru vīkendu viņi pa Jūrmalu ņemas. Pirmais ir pie caurlaidēm. Tad nānakamajā krustojumā aiz akvaparka un tad gabalu uz priekšu mežiņā. Visi ņem uz ātrumu. Un jau nezin kuro nedēļu tā.
Piu- esmu jūrmalnieks, bet kaut kā neesmu šos tādā kuplā pulkā ievērojis. Laikam man ar viņiem veiksmīgi sanāk izmainīties :)
Jā, kopš tagad tur ir zīme 50, tad viņi Rīgas-Barona ielas stūrī (pirms zīmes 70) ir biežāk manīti :)
Ir automašīnas, kuras aprīkotas ar automātisko ātrumkārbu, un bremžu uguņi iedegas automātiski atlaižot gāzes pedāli, dooh!
skaidrīte, bija jau nojauta, ka te slēpjas automāts (nekad neesmu ar to saskāries), bet nebiju iedomājies, ka negāzēšana izpaudīsies tāpat kā bremzēšana. Paldies par info!
Glupais, kuriem automātiem tas tā ir? Kādā sakarā jādeg bremžu uguņiem, kad atlaid gāzi? Neredzu pilnīgi nekādu loģisku pamatojumu..
Glupais, kurai tieši mašīnai tā ir? Oriģināli.
P.S. Drīzāk tas ir cita iemesla dēļ. Jo ar mani vakar bija tieši tāpat. Sakarā ar 8.marta izbraukuma svinībām, 9.martā mājup mani veda sieva. Nu, tas ir manai mašīnai pie ruļļiem bija sieva (tas tā, gadījumā ja atņem tiesības, lai atņem viņai – nav jau vairs 8.marts). Un tā kā viņa ir pieradusi braukt ar 1,6, bet te nācās braukt ar 4,4, tad es novēroju tieši to pašu – visu laiku tika braukts nedaudz par ātru un pēc tam ātrums piekoriģēts ar bremzēšanu. Neloģiski – mierīgi varēja variēt gāzes pedāļa nospiešanas spēku – bet kam tagad viegli?
Salaveča skaidrojums izklausās diezgan loģisks, tikai nejēgā nepraktisks. Lai gan, jā- kam tagad viegli :)
Te derētu kādu autospecu, kurš pamatotu vai apgāztu Glupā apgalvojumu. Vai arī piedāvātu savējo versiju.
Aha, piekrītu Salavecim par iespējamo bremzēšanas iemeslu. Un nevajag jau 4.4 L motoru, lai tā darītu. Teiksim tā, ir cilvēku kategorija, kas tā vienkārši ikdienā brauc. Uzgāzē, sabremzējas.. uzgāzē, sabremzējas.. :)
tas par ko runā Glupais ir trešais drošības līmenis. jeb kautkā tā, slinkums rakties pa googli un meklēt. tikai neesmu dzirdējis, ka kautkas tāds tiktu ieviests reālajā dzīvē. vismaz ne tajos auto, kas pa latvijas ceļiem skraida.
augstākminētā lieta attiecas uz braukšanas drošību, un kā jau minēju, tai ir trīs llīmeņi – pirmais – bremžu uguņi iedegas, kad nospiežot bremžu pedāli sāk bremzēt, otrais – kad kāju uzliek uz bremžu pedāļa bet vēl nebremzē, un trešais – kad atlaiž gāzi. palabojiet, ja kļūdos, jo šito lietu es dzirdēju jau pirms gadiem desmit, tā ka varu kļūdīties niansēs, bet pamata ideja bija tāda.
bet ja par tēmu – man jau liekas, ka cilvēks vienkārši bremzēm uztur vienmērīgu temperatūru, lai vajadzības gadījumā (strauja bremzēšana, ja piemēram uz ceļa uzlec alnis vai policis) bremzes būtu siltas, jo ka mēs no fizikas zinām, tad pie augstakām temperatūram berze koeficients palielinās :)