Pārvietojoties ar auto, ik pa laikam var novērot dīvainu parādību- priekšā braucošo automašīnu cikliska bremžu uguņu iedegšanās. Skaidrs, ka bremžu uguņi iedegās tad, kad tiek spiests uz bremžu pedāļa. Skaidrs arī, ka intensīvākas satiksmes laikā bremžu pedālis tiks darbināts biežāk nekā taisnā ceļa posmā. It kā tas viss varētu būt pieņemami, bet kāpēc automašīnai, kas pārvietojas pa Jūrmalas šoseju ar ātrumu apmēram 100kmh, vajadzētu ik pa laikam spiest uz bremzēm, ja 1km rādiusā ir tikai divas mašīnas (nopakaļ braucošā manējā un viņa paša 50-60m priekšā braucošā)?

No Siemens ledus halles, līdz uzrakstam ‘’Jūrmala’’ bremzes tai mašīnai nospiedās 11 reizes. Tālāk vairs neskaitīju, bet tā kā sanāca braukt vienam aiz otra vēl kādus 3km, tad varēja novērot piebremzēšanu vēl kādas padsmit reizes.

Braucot nopakaļ nekādi neizdevās iztēloties, kā tajā mašīnā iekšā jūtas cilvēki. Gāze, bremze, gāze, bremze, gāze… tā jau jūras slimība var piemesties!

Var jau būt, ka šoferim ir mega plata pēda un visu laiku tiek aizķerts arī bremžu pedālis? Vai arī šoferis vienkārši ar tausti pārliecinās, ka bremžu pedālis vēl ir turpat, kur iepriekš? Lai vai kā, šis nav vienīgais novērotais gadījums, šādus ‘’piebremzētājus’’ gadās itin bieži manīt. Neko ļaunu jau viņi satiksmei nedara, man tik vienkārši interesēja, kāpēc jāmidžina bremzes?

P.S.

Kāds nezin, kas vakar noticis bija ceļu policijai? Es par pēdējiem trim mēnešiem kopā nebiju tos tik daudz manījis, kā pa vienu vakaru. Tā vien izskatās, ka viņiem noteikts plāns jāizpilda.