Taupīt var arī tērējot, tāpēc nolēmu veikt nelielu aptauju starp trim mobilo sakaru sniedzējiem- Biti, Tele2 un LMT (pēdējo pašreiz arī izmantoju). Aptaujas mērķis bija pavisam vienkāršs- uzzināt ko man konkrēti piedāvā divi operatori, ja es pāriešu pie viņiem un ko man piedāvās LMT, lai es paliktu turpat kur esmu.

Vakar no rīta- precīzi 9:00 izsūtīju visiem trim vēstuli- BITEi uz norādīto info epastu, LMT un Tele2 uz viņu mājaslapās norādīto kontaktu formu. Šeit jāpiezīmē fakts, ka vienīgi LMT lapā bija manāms uzraksts, ka ziņa ir nosūtīta. Tele2 izlecamajā logā vispār nevarēja saprast vai ir nosūtījies vai kaut kur pazudis. Bitei redzamais epasts galīgi nav uzticību rosinošs (nekādīgi nevaru pieņemt uzņēmumu info epastus (info@firma.lv), tā vien liekas, ka tie ir uzcepti ķeksīša pēc, neviens tos nepārbauda un tajos ir tik viens nodalījums- mēstules). Lai vai kā, bet citas iespējas savu jautājumu nosūtīt nebija, tāpēc izmantoju to, kas ir.

Vēstules tekstu nepārkopēšu (lieku vietu aizņem), bet īsumā tur bija teksts, ka es plānoju mainīt operatoru un kādus variantus (vēlams vairākus) man var piedāvāt pie konkrētas minūšu runāšanas un kādi ir labumi redzami personīgajā kontā internetā. Savukārt LMT saņēma jautājumu par to, kādas ir iespējas samazināt savu tālruņa rēķinu (mani dati viņiem ir redzami) un ko viņi var piedāvāt labāku nekā konkurentu piedāvājumā.

Pēc 40 minūtēm iezvanījās mans tālrunis- Tele2 tomēr saņēmuši manus jautājumus un noreaģējuši pirmie. Par to viņiem žetons. Puika otrā klausules galā tīri sakarīgi (te es domāju, ka teksts nebija iekalts un saruna ritēja brīvi) uzskaitīja tarifus, izmaksas, pastāstīja par mobilo internetu utt. Viss jau bija jauki, bet tie tarifi īsti nebija tik pievilcīgi- piedāvāja man tarifus Brīvais 7, 10, 14. It kā ieteica Brīvais 7, lai gan tās pamata 175 minūtes man varētu būt pa īsu. Un tikai beigās es no viņa izvilku, ka tam Ls7 jāpieskaita arī numura noteicējs (+1,69Ls). Pluss bija tas, ka iekš sava interneta konta es redzēšu katras sarunas uzskaitījumu (ceru, ka šis nesasprauda batonus).

Par mobilo internetu man neko iepriecinošu pastāstīt nevarēja- par modēmu vai nu līgums uz 24 mēnešiem vai arī Ls1,90 mēnesī. Tarifi ir divi veida- neierobežots datu apjoms (Ls15,38) un ierobežots līdz 700mb (Ls8,20). Bija vēl kāds sīkumains tarifs (laikam par Ls1), bet to nepiefiksēju.

Rezumē- Tele2 ieteiktais tarifs ‘’Brīvais7’’ kopā ar numura noteicēju izaug līdz Ls8,69 un ja vēl pieskaitās pārtērētās minūtes (kādi pāris lati salasīsies), tad kopā sanāk pāri Ls10. Un nekādus papildus bonusu piedāvājumus, kā man pirms kāda laika solīja meitene no šīs pašas kompānijas, es nesaņēmu. Vai nu žēl, vai arī kantoris taupās.

Nākamā atbilde sekoja no LMT- 9:52 epastā iekrita vēstule. Jāsaka, ka vīlos tajā tekstā pamatīgi- sausi un neinteresanti. Vairāk izskatījās pēc botu ģenerētas atbildes, lai gan viņiem tomēr ir pieejami visi mani dati un manas sarunas.

Īsumā teksts bija sekojošs- jums šobrīd ir piemērotākais tarifs, bet ja sarunas samazināsies, tad varēsiet pāriet uz ‘’Vienādais4’’. Tālāk sekoja pozitīvais uzskaitījums par šo tarifu. Tas nekas, ka skaidri redzams šī tarifa neizdevīgums- 100minūtes pa 4 santīmi, pēc tam par 8. Un numura noteicējs turklāt Ls1,51. Salīdzinot ar pēdējo rēķinu, pie šāda tarifa es būtu samaksājis vairāk. Nevarētu teikt, ka labs ieteikums…

Rezumē- var jau būt, ka es pārāk daudz sacerējos, bet neizskatās, ka LMT uztrauktu mana, kā klienta, zaudēšana. Šobrīd ir gandrīz vai nelokāma pārliecība mainīt operatoru, jo neredzu pretargumentus palikt šī brīža tarifos.

Pēdējā atbilde sekoja no Bites- saņēmu tikai šorīt (diennakti pēc nosūtīšanas). Nevarētu teikt, ka ātri (pa to laiku jau varētu noslēgt līgumu ar kādu citu operatoru), bet tomēr- atbilde ir un jāsaka, ka izskatās vislabākā (laikam gan piedāvājuma, gan kā atbilde).

Bite man piedāvāja divus tarifus- Variants9 un Bite5. Ne vienam ne otram nav jārēķina klāt maksa par numuru noteicēju, kas manuprat ir loģiski, jo kurš tad izvēlas dzīvot bez numura noteicēja? Īsziņas gan jāskaita būs klāt pie šīs summas, bet tā kā es tādas sūtu reti (ja sanāk nosūtīt 10gab pa mēnesi, tad tas ir mega daudz), tad gala ciparu tas neiespaidos.
Laikam man tas Bite5 īsti nederēs, jo norunāju vairāk par tām 100 minūtēm un tad tā Bite5 izaugs līdz BiteX*5.

Pozitīvi ir tas, ka viņi piedāvā mainīt tarifa plānus bez maksas (ja pareizi sapratu, tad bez maksas mainīt var reizi mēnesī), tikai nez kāpēc to neļaujot darīt pašam caur interneta kontu. Lai gan tas ir sīkums- padod ziņu operatoram un lieta būs nokārtota.
Turklāt šajā epastā bija ne tikai izsmeļoša informācija uz katru (gandrīz) manu jautājumu, bet arī piedāvājums pasūtīt līgumu man uz mājām, ja es izlemju pievienoties Bitei. Un vēl- vēstule bija arī parakstīta (lai var redzēt, ka bots neģenerē atbildes :)). Slikti, ka nekas nebija pateikts par mobilā interneta piedāvājumu.

Rezumē- Piedāvātais tarifs Variants9 izskatās vispieņemamākais, kā arī atbildēts tika vislabāk. Vienīgais mīnuss, ka atbilde tika sniegta diennakti vēlāk nekā to izdarīja konkurenti…

Kopsavilkums:
Tele2- atbildēja ļoti ātri un piedāvājums bija diezgan plašs, lai gan prasījās kāda rakstiska atbilde, jo pa tālruni pagrūti visu piefiksēt (ja blakus nav rakstāmais un lapa, tad mēģini nu visu atcerēties). Piedāvājums nebija tik labs, lai ietu pie viņiem. Nepiedāvāja nekādus bonusus.

LMT- sausa atbilde un nepavisam ne ietaupošs piedāvājums. Zaudē gan tarifu izdevīgumā, gan attieksmē pret klientu. Laikam jāsāk kravāt koferis.

Bite- kārtīga un izsmeļoša atbilde, lai arī salīdzinoši ilgi uz to bija jāgaida. Visizdevīgākais piedāvājums no visiem trim operatoriem. Nepiedāvāja nekādus bonusus.