vilciens.jpg

Pēdējā laikā esmu pamanījis nelielas izmaiņas, nē drīzāk īpatnības, pasažieru vilcienā. Nezinu kā citos maršrutos, bet agros darbadienu rītos virzienā uz Jūrmalu pamanīju, ka vilcienu vada tikai viens darbinieks. Otra vadītāja funkcijas pilda pirmā vagona konduktori. Vismaz šādu ‘’parādību’’ var novērot augstākminētajā maršrutā un labi var redzēt Majoru un Dubultu dzelzceļa stacijās, kur mašīnista palīgam (laikam tā viņus sauc) vajag izkāpt uz perona, lai redzētu pēdējā vagona durvis.
Man jau liekās, ka vilciena vadīšana ir nopietna un atbildīga padarīšana, lai pie tās pielaistu neapmācītus cilvēkus. Vai viņi, šie konduktori, spētu aizvietot mašīnistu, vai pat tikai palīdzēt viņam, ja rastos šāda vajadzība? Un vai vispār konduktori spēj saredzēt vilciena pēdējās durvis (šeit es domāju, vai viņi spēj novērtēt situāciju, kad drīkst aizvērt durvis un uzsākt braukt), lai ar rokas kustību pamātu, ka durvis var aizvērt?
Tā vien izskatās, ka šeit ir neliela līdzekļu ekonomija, tikai nav skaidrs vai tas neietekmē pasažieru drošību un vai tas vispār nav pretrunā ar kādiem drošības noteikumiem? Atmiņā nevilšus uzpeld viena veca krievu (?) filma, kur mašīnista palīgs bija izkāpis no vilciena, bet mašīnistam palika slikti ar sirdi un krītot viņš iedarbināja vilcienu, kurš tā arī sāka braukt pa plašajiem sliežu lielceļiem bez vadītāja…
Filmā viss beidzās labi, bet kā sanāktu dzīvē?