Luksofors un sods.
Kuram gan autovadītājam nepatīk luksofora zaļais signāls- brauc savā mierā un par bremzēšanu un pirmo robu vari mazliet piemirst. Zaļais vilnis ir tas, par kuru priecājas ikviens autovadītājs, kad jābrauc uz darbu vai no darba. Protams, priecājas arī tāpat. Bet no/uz darba jo īpaši.
Gan jau katram autovadītājam, kurš ikdienā pārvietojas pa zināmu maršrutu, ir zināmi visi ceļā sastopamie luksofori un to niķi- cik ilgi deg sarkanais, vai dzeltenais mirgo (Ir vispār vēl tādi?) utt.
Jūrmalā ir viens tāds posms, kurš tā īsti labi nav padevies luksoforu ziņā. Proti, no Ērgļu ielas (uzreiz aiz Jūrmalas domes virzienā uz Rīgu) ir luksofors. Pēc dažsimts metriem ir vēl viens (pirms Majoru stacijas) un tad pēc nepilna simta metru ir nākamais (Pie Majoru stacijas). Pēc dažiem simtiem metru ir vēl viens lampiņregulētājs (pie Majoru skolas).
Tad lūk- ja esi pie pirmā sarkanā (Ērgļu iela), tad ir jāsakopo visa sava akseleratora pedāļa enerģija un jau pie dzeltenā signāla jāatmodina sevī Šūmahers un pa to posmu savam auto ir jāuzspiež vismaz 60kmh (vēlams 65), kas ļauj tev pārbraukt nākamo un arī aiznākamo (mirgojošu vai tūlīt gribēt sākt mirgot) luksoforu (pie Majoru stacijas). Un arī pēdējais šajā posmā būs zaļais.
Tas ir pie nosacījuma, ja tev ir polpozišens pie luksofora, vai arī ja tev priekšā ir kāds žiperīgāks vadītājs.
Ja noguli startu, vai brauc ar nemotoru, tad ir visas iespējas vērot visu nākamo luksoforu sarkanās lampiņas. Un kuram gan autovadītājam patīk apstāties pie katra nākamā luksofora? Tāpēc ir cilvēki, kuri to piefiksējuši un mēģina puslegāli tikt uz šī zaļā viļņa un ir cilvēki, kuri iekrīt.
Jo arī policisti zina šo posmu un uzreiz aiz Majoru stacijas luksofora viņi aizslēpušies aiz dzīvžoga gaida (pie tam- ļoti regulāri). Gaida, kad kāds mēģinās tikt ar biezāku gāzi pāri vai kurš iekritīs uz sarkano signālu.
Nevēlos attaisnot ceļu satiksmes pārkāpējus (lai gan saprotu vēlmi tikt pāri šai barjerai) un tāpat nevēlos mest kādu akmeni aiz-krūmiem-sēdošo policistu dārziņā- par pārkāpumu ir jāsoda.
Te ir viens cits jautājums- vai policists var sodīt autovadītāju, ja viņš šķērso krustojumu pie mirgojoša zaļā vai sarkanā luksofora signāla, pats atrazdamies pretējā pusē luksoforam?
Ceru, ka var iebraukt manis uzburtajā ainiņā. Ja nē, tad mēģināšu paskaidrot- ja autovadītājs pārbrauc luksoforu pie aizliedzošā signāla un pēc 10-30m viņu aptur ceļu policijas ekipāža, kura tur stāvēja un filmēja, vai šajā gadījumā var sodīt autovadītāju?
Jo, pēc idejas, policisti jau neredzēja kāds signāls tajā brīdī bija autovadītājam. Varbūt luksoforā notika kāds tehnisks klikšķis un signāls viņa pusē par 1-2 sekundēm aizkavējās? Vai šādi vispār drīkst sodīt autovadītāju?
P.S.
Nē, es neesmu noķerts. Tā ir tik tāda neveselīga interese.
Mani autoskolā (90to gadu beigās) mācīja, ka iebraukt krustojumā drīkst pie jebkāda luksofora signāla, ja tas nav sarkans un izbraukt no kurstojuma vienalga pie kāda. Protams, ne jau speciāli iebraucot krustojumā, ja tas ir pilns un zini, ka nevarēsi šķērsot
Nez, man visu laiku tika mācīts- var braukt tikai pie zaļā. Dzeltens un sarkans aizliedz kustību. Izņēmums ir tad, ja esi jau krustojumā, tad pofig kāda gaisma- manevrs jāpabeidz.
Pie orandžā iebraukt drīkst tikai tad, ja ātruma samazināšana sanāk ļoti strauja un bīstama. Kustību drīkst sākt tikai pie zaļa :)
O, jā. To krustojumu, iespējams, esmu pamanījis.
Nezinu, vai var sodīt, bet Rīgā ir vairākas vietas, kur vienā pusē luksoforam zaļais deg ilgāk, nekā otrā pusē. No galvas uzreiz zinu Marijas/Elizabetes, Dzelzavas/Nīcgales un Satekles/Lāčplēša krustojumus.
Zaļais mirgojošais ir tas pats, kas zaļais.
Savukārt, no otras puses var filmēt, ja luksofors abās pusēs slēdzās vienādi. To jau viņi zin, vai viņš slēdzās vienādi, vai nē. Ja vajadzēs, tad tiesā arī to noskaidros.
Bet pierādīt, ka tieši tajā brīdī luksofors nenoklepojās un gaismas patiešām slēdzās vienādi viņi jau nevarēs.
Nu, viņi tev tiesā tāpat uz šitādu pateiktu, ka ir kritiski vērtējams šāds apgalvojums (ka tev dega zaļais), jo luksofors ir ieprogrammēts tā, ka tas deg reizē ar otru pusi un iespējamība, ka tehniski tur kaut kas nogļukoja ir pārāk niecīga, lai to varētu vērtēt pozitīvi. Kā arī to, ka tu ar šādiem apgalvojumiem varētu gribēt izvairīties no administratīvās atbildības blablablabla. Un uz visa tā pamata visas tavas sūdzības noraidītu :)
Droši vien, ka noraidītu :) Lai gan es uzskatu, ka jāfilmē ir no šofera pārkāpuma puses. Tā, lai nav lieku argumentu pārkāpējam.