Tā kā gada sākumā parasti tiek savilkti gali par pagājušo un izteiktas prognozes arī par nākamo, tad arī vairākos blogos bija manāma šāda tendence- cits vairāk atskatījās uz pagājušo, cits atkal vairāk skatījās uz nākošo. Šoreiz vairāk par to, kāds varētu izskatīties šis gads, ko tas mums solīs, ko dos un ko ņems. Zinu, zinu- atkal par bloglietām, bet ko lai dara, ja pēdējā laikā neviens par to neraksta? Kādam taču šī lieta ir jāpalabo.

Viss šis turpmākais spriedelējums ir tik ticams, cik jums to ļauj jūsu pašu ticība un veselais saprāts. Par pamatu prognozēm ir ticami avoti- astroloģijas kartes, taro kārtis un vecā stikla lode. Ja neticat, tad tālāk varat nemaz nelasīt.

/ja nespējat lasīt ar vienu aci nopietni un ar otru pusnopietni, tad jums vēl mazāk tas jālasa/

Latvijas blogi un blogotāji-

Nebūs novērojama blogu skaita palielināšanās. Varbūt blogu dzimšanas būs vairāk, bet katrā ziņā miršanas būs vēl vairāk. Blogu kopējais skaits īsu brīdi palielināsies, bet rakstu skaits krasi samazināsies- jauns blogs būs izveidots, bet jaunam rakstam spēka pietrūks. Arī daži vecie blogi savu komas stāvokli centīsies vēl turēt, bet arī līdz viņu apziņai nonāks apziņa, ka mākslīgais elpināmais aparāts ir jāatslēdz. Blogu masu kapi nebūs, bet miršana notiksies palēnām un tai būs tendence palielināties.

Protams, kā jau minēju, būs arī jaunu blogu parādīšanās, bet viņu vidū ilgdzīvotāju nebūs vairāk par 12%. Arī dažs labs lielāks blogs savu pastāvēšanu virpinās uz jautājuma zīmes, jo nāks citas aizraušanās, jaudīgāks darbs, ģimene. Kā rezultātā būs jāiegrožo savas virtuālās aktivitātes, savādāk pārāk bieži nāksies attaisnoties ar tekstiem- miris neesmu, viss notiek, situ ārā no mūzas iedvesmu utt…

RSS abonētāju skaits-

Pirmā pusgada laikā abonementu skaits pieaugs, turpretī nākamos sešus mēnešus būs vērojams stagnācijas process ar tendenci nokristies. Par iemeslu varētu nosaukt to, ka sāksies cīņa par savu vietu vietējā blogārē- nelielas reklāmdevēju intereses dzīti, tiks krāti apmeklētāji savā blogā, tāpēc RSS savas funkcijas pildīs kā informators par jaunu ierakstu konkrētā blogā- tikai kā pliks virsraksts. Virsraksts būs labs, tad arī būs apmeklējums uz rakstu (pie reizes lasītājiem tiks atrādītas arī reklāmas). Savādāk nav nekāda loģiska argumenta (ne no reklāmdevēja, ne no reklāmu izvietotāju puses), kas parādītu šādas attālinātas lasīšanas nepieciešamību.

Blogu lasītāji-

Tieši blogu lasītāji būs pie vainas, ka blogu skaits samazināsies, jo jauno un ne tik jauno blogeru vēlme īsā laikā apkopot zem sava karoga vairāk lasītājus ātri noplaks, jo nāksies sastapties ar to, ka blogu lasītāji kļūs aizvien prasīgāki pret pasniegto informāciju, tāpēc jaunajiem (un daļai no vecajiem) nāks apskaidrība, ka ne katram tas ir lemts un jābeidz mocīt sevi, lasītājus un hostinga kompānijas.

Pārējiem blogiem lasītāju skaits pieaugs, bet vairāk jau uz mirušo dvēseļu rēķina. Tendence būs ar augošu raksturu visu gadu, tikai lielāko pieaugumu dos garāmgājēji, nevis pastāvīgā auditorijas daļa.

Blogu reklāmas-

Būs vairāki mēģinājumi sasaukt visus blogus zem viena reklāmas kantora karoga, bet tas nenesīs gaidītos rezultātus, tāpēc karogs ātri vien tiks nolaists pusmastā. Rezultātā parādīsies daži entuziasti, kuri paši mērķtiecīgi nodarbosies ar reklāmas piedāvājumiem savos blogos. Lielāku rezultātu sasniegs tie, kuri apvienosies mazos, idejiski un saturiski līdzīgos blogu pulciņos un medīs reklāmas kopīgiem spēkiem.

Blogeris-žurnālists-

Šaja punktā, diezgan droši var teikt, ka nekas nemainīsies- blogi ir un paliks blogi. Viņu vēlmes iefiltrēties starp nopietnu kantoru speciālistiem joprojām tiks uztvertas ar vieglu ironijas pieskaņu. Blogu, kā autsaidera statuss joprojām saglabāsies- viņi ir pārāk mazi un viņu lasītāji ir pārāk maz. Un vēl- blogu lasītāji, šo informāciju ātrāk izlasīs kādā no lielajiem ziņu portāliem. Tāpēc runāt par blogiem, kā par mēdiju brāļiem (lai arī mazajiem brāļiem) šogad vēl nevarēs.

Blogs, kā modes tendence-

Varbūt šī tendence bija aktuāla pirms gada vai nedaudz agrāk, bet šogad šī modīgā lieta noplaks. Gribētāju skaits strauji samazināsies sākoties vasarai un uz rudens pusi tikai retajam gribēsies atsākt turēties pie šīs modes.

Nišas blogi-

It kā Latvijas blogārē ir pietiekoši daudz neapgūtu vai mazapgūtu nišu kur iespraukties ar savu blogu un art šos lauciņus, bet jāņem vērā, ka vietējā mērogā interesentu pulks katrai nišai ir diezgan niecīgs, lai bloga autoram būtu interese šo nišu apstrādāt pamatīgi un no sirds.

Tas liek domāt, ka iekarot savu plauktu Latvijas blogu skapī ir diezgan utopiska ideja, kuru realizēt tik mazā puķu dobē ir darbs tikai tīrasiņu entuziastiem.

Blogeru melnie pabļik reļeišen-

Pieaugot konkurencei starp izdzīvojušajiem blogiem, aizvien populārākas būs konkurējošo blogu aprunāšana un pastarpināta tur esošo rakstu analīze- pie katras mazākās kļūdas vai nepilnības tūlīt tiks skaļi norādīts, aprakstīts, nokaunināts iekš sava bloga. Rezultātā būs gan plusi, gan neplusi-

plusi: mazāk būs nepilnīgu un kļūdainu rakstu. Blogeriem būs papildus jāpiestrādā pie gramatikas un stila kļūdām. Arī tulkojumi tiks nonesti līdz ar zemi;

neplusi- slimīgas paranoidālas tieksmes saskatīt blogu rakstos šifrētus tekstus un iemeslu patēriņu preču cenu celšanai. Īstenībā jau nekas jauns.

Blogeru soda bataljons-

Neapzinātas darbības rezultātā tiks panākts tas, ka viena daļa blogotāju apvienosies vienotā štābā, lai realizētu savas ieceres sodīt interneta subproduktus- vietnes, kuras nespēj izturēt viņu kritiku (visnotaļ labi argumentētu). Soda apmēri un veidi šogad normas robežas vēl nepārkāps.

Tas laikam lielos vilcienos un mazos tramvajos arī viss. Gada laikā var nākties šo prognozi pielabot un papildināt vai arī vienkārši par to aizmirst. To rādīs valdošie vēji.