Nosaukums: Pārbaudes laiks. Pārdevēji arī baidās.
Autors: Vigants Lesausks. Inese Mūrniece.
Izdevniecība: SIA Homo Optimus
Gads: 2016
LPP: 251

Par grāmatu-
Magdalēna Kopela jau sen vēlējusies kļūt par pārdevēju un viņa zina, ka viņa to prot un viņai izdosies. Tāpēc viņas prieks ir jo lielāks, kad tiek pieņemta darbā Tamm Solutions- igauņu uzņēmuma filiālē, kas vietējā tirgū piedāvā klientu vadības sistēmu.
Jau pirmajā dienā viņas sajūsma gan noplok, redzot, cik daudz viņai vēl ir jāmācās un kam jātiek pāri. Bet tā kā viņas jaunais priekšnieks un kolēģi ir sava aroda meistari, tad viņai ir no kā mācīties un kam prasīt padomu.

Pirms kāda laika blogāres kolēģis Vigants uzrunāja mani tviterī- viņam nule ir iznākusi grāmata un labprāt blogāres lasošajai daļai piedāvātu ar to iepazīties.
Nezinu kā reaģēja pārējie uzrunātie, bet es no sākuma šaubījos, jo anotācija un grāmatas vāks mani vairāk atgrūda nekā uzrunāja. Vienkārši, man kaut kas ir pret tām pašpalīdzības grāmatām, kuras sludina iepatikties cilvēkiem desmit minūtēs un nomest svaru vienpadsmit. Un šo grāmatu ierindoju starp tādām (kļūdaini!).
Bet piekritu, jo gribējās zināt kā no bloga rakstīšanas tiek līdz nākamajai fāzei- savai grāmatai. Un ne mirkli nenožēloju savu piekrišanu- grāmata aizrāva un aizpildot brīvos brīžus ar lasīšanu, tā vienas dienas laikā tika pabeigta.

Magdalēna ir jauna meitene, kura kāro tikt nopietnā uzņēmumā un pierādīt visiem, ka viņa ir laba pārdevēja un viņai šis amats patīk. Tiesa, pirmajā darba dienā viņa tiek gan pie aukstas dušas, gan karstas pirts- nav nekāds saudzējošais režīms jauniņajiem un garas, plašas apmācības. Ir sēdies, dari un pierādi! Un, lai arī tas izklausās vienkārši, Magdalēnai, kā jau vairumam cilvēku, ir milzum daudz lietām sevī jāpārkāpj pāri, ka gala beigās viņa sāk šaubīties par savām spējām. Bet tā kā viņai ir labs priekšnieks un kolēģi no kā mācīties, viņa soli pa solim virzās uz priekšu, izbaudot gan uzvaras prieku, gan zaudējuma rūgtumu.

Nezinu cik daudz šajā grāmatā ir palicis no ”uz patiesiem notikumiem balstīts”, bet to ļoti labi var lasīt kā izdomātu stāstu. Varbūt pat varētu teikt, ka tas ir stāsts. Ne sagatavotu recepšu grāmata, kā būt labam pārdevējam (lai arī tur netrūkst atziņu šādām īpašībām), bet tieši stāsts, kurā saistošā valodā pasniegts notikums ar kādu saskaras vairums no cilvēkiem- jauns darbs, jauns priekšnieks, jauni kolēģi, jauni pienākumi, jauni izaicinājumi. Kā uz to visu paskatīties no malas? Kā tam tikt pāri, nezaudējot ne sevi ne cieņu kolēģu acīs?
Grāmatas stāsts un Magdalēna tam iet cauri. Lēni, it kā ieelpojot un skaitot līdz desmit. Un, ja arī lasītājam kas no Magdalēnai skaidrotā un mācītā jau būs zināms, atgādinājums par skādi nenāks.

Ja grāmatai būtu izvēlēts cits vāka noformējums (Mareka zīmējums te noteikti būtu vairāk iederējies) un izķerti tehniskas dabas brāķi tekstā, tad nebūtu pat kur piekasīties. Šoreiz gan atradu :)
Bet tie ir sīkumi uz kuriem var neskatīties, jo saturs noteikti ir tā vērts, lai izlasītu. Un ne tikai pārdevēji. Derēs gan laba stāsta lasītājam, gan ļaužu pulkā strādājošam, gan arī sevis pilnveidot kāram indivīdam.

P.S.
Domāju, ka īpaši varētu ieteikt maniem podkāstu sarunbiedriem, kuri savulaik zvanīja un mēģināja mani telefoniski apvārdot. Noteikti nāktu par labu šādam darbam.

Grāmatas vērtējums: 8/10
Citu grāmatu vērtējumus var atrast grāmatu sadaļā.