Ziema dažreiz var atnākt arī ar lieliem mīnusiem un tad var matīt kā pagalmā daži autovadītāji no rītiem zāģē (lai pielec) vai vakaros silda (lai no rīta it kā mazāk zāģētu). Un akumulatoru pārdevēji berzē rokas un steidz dot padomus ar steigu nomainīt lielāko bēdnesi jūsu automašīnā- akumulatoru. Un tad kaut uz Ziemeļpolu!

Neesmu tiesīgs bārstīt gudrus autopadomus. Vienkārši pēdējā laikā kaut kā aizdomīgi daudz trāpos uz akumulatoru reklāmām un to pirkšanas ieteicošajiem rakstiem. Pārsvarā bez piebildēm, ka vispirms tā kā būtu jāuzmet acs arī citām automašīnas lietām. Pamatā doma: Auto nelec? Būs lieli mīnusi? Nopērc jaunu akumulatoru!

Es neesmu specs (ne tuvu), bet sajūtot savam dīzelim jau pie –5 negribīgu pielekšanu, devos uz servisu. Ar domu pārbaudīt sveces, nomainīt filtrus un pie reizes uzmest aci akumulatoram. Jo pēdējais kā nekā savus piecus gadus stāv mašīnā un ne reizi nav kustināts. Rezultāts- viena svece un filtri. Pārējais ir savā vietā. Un visi sekojošie lielie mīnusi autiņam kā nebijuši- leca no pusapgrieziena. Vienalga vai braucis, vai trīs dienas salis bez darba.

Mana pieredze saka, ka pirms lekšanas aķu tirgotāju apkampienos, vajadzētu tomēr paskatīties vai servisā meistars to pielekšanas jautājumu neatrisinās lētāk. Jo, ja vaina ir svecēs vai filtros, tad arī jauns aķis nebūs glābējs.