Viens likums, viena satiksme visiem.
Šodien, pārskrienot ziņu plūsmai, pamanīju vēsti par administratīvi sodītajiem Saeimas deputātiem. Nevarēju nepamanīt, ka no vienpadsmit sodiem astoņi ir tieši par autovadīšanu:
Česlavs Batņa (AS)- zīme ”Apstāties aizliegts”;
Anita Brakovska (ZZS)- zīme ”Apdzīvotas vietas sākums”;
Andris Kulbergs (AS)- pārsniegts ātrums 21-30km/h;
Leila Rasima (P)- nav OCTA; nav vadītāja dokumenti;
Edvīns Šņore (NA)- agresīva braukšana;
Juris Viļums (AS)- pārsniegts ātrums 21-30km/h; nav gaismas.
Radās sportiska interese- un kā šīs Saeimas sasaukumam līdz šim ir gājis ar administratīvajiem sodiem tieši satiksmes jomā? Kā nekā tautas priekšstāvji tāpēc arī ir priekšstāvji, ka rāda mums priekšzīmi un visādi ir sabiedrības labākā daļa. It kā. It kā, jo nedrīkst aizmirst arī to tautas gudrību, kura saka- kādi esam paši, tādus arī ievēlam.
Tad nu mēreni haotiskā secībā pieliekam klāt arī pārējos 14.Saeimas deputātus autovadītājus, kuri neievēro ceļu satiksmes noteikumus:
Jānis Grasbergs (NA)- pārsniegts ātrums 11-20km/h;
Viktorija Pleškāne (S!)- pārsniegts ātrums 11-20km/h;
Viktors Pučka (S!)- stāvēšana uz gājēju pārejas vai velosipēdu ceļa;
Raivis Dzintars (NA)- neievēroja distanci vai intervālu;
Edgars Tavars (AS)- neievēroja aizlieguma zīmi;
Ingmārs Līdaka (AS)- pārsniedza ātrumu 31-40km/h;
Aleksejs Rosļikovs (S!)- pārsniedza ātrumu 21-30km/h;
Artūrs Butāns (NA)- nav tehniskā apskate;
Linda Matisone (AS)- nav tehniskā apskate;
Edgars Tavars (AS)- pārkāpums apdzīvotas vietas sākums;
Ieva Brante (AS)- CSN pārkāpums;
Anita Brakovska (ZZS)- pārsniedza ātrumu 21-30km/h;
Ainars Latkovskis (JV)- pārsniedza ātrumu 21-30km/h;
Igors Judins (S!)- apdraudēja satiksmes drošību;
Edgars Tavars (AS)- pārsniegts ātrums 21-30km/h.
Kas te krīt acīs? Ka te ir pārstāvētas gandrīz visas Saeimas partijas- nav tikai LPV. Laikam tāpēc, ka viņi specializējušies citos administratīvajos pārkāpumos (deklarācijas, ieroči un pulcēšanās).
Toties labi var redzēt, ka Apvienotais saraksts (AS) ir ar pamatīgu atrāvienu priekšā (vai drīzāk- pakaļā, ja skatās no likuma ievērošanas puses) pārējiem- no visiem 22 sodiem, šīs partijas biedri ir ‘’nopelnījuši’’ deviņus. Īpaši centīgs ir Edgars Tavars- trīs reizes neredz ne zīmes, ne spidometru.
Kulbergs, Viļums, Tavars traukušies ar +20 vai +30. Līdaka spēra soli tālāk- +30 līdz +40km/h.
Nacionālā apvienība šajā kompānijā pārstāvēta ar četriem deputātiem, kuri izpaudušies kā nu katrs mācēja- agresīva braukšana, distances neievērošana, pārsniegts ātrums un aizmirsta izieta tehniskā apskate. Arī Satbilitāte izcēlusies četras reizes.
Ko te var secināt? Laikam tikai to, ka uzlabojumi satiksmes drošībā mums nespīd vēl ilgi. Kur nu vēl tādas utopiskas idejas kā sodi no pirmā kilometra vai atvēlēt kādu ielu tikai gājējiem. Iedomājaties, cik bieži Tavars parādītos sodītajos deputātu sarakstos, ja sodu sāktu piemērot no pirmā kilometra? Tā būtu katavarastrofa! Lai gan, ko tur daudz, deputātiem jau par savu naudu nav jāuztraucas- no budžeta tā atnākusi, uz budžetu tā aizgājusi.
Zini, man te vēl gribas piebilst, ka reizēm nespīd arī “uzbrauciens” no Ceļu policijas par gājēju apdraudēšanu tad, kad taisnība gājējiem, jo viņi pūlas šķērsot gājēju pāreju-zebru. Manā varžu dīķī Vecmīlgrāvī divas gājēju pārejas šķērsojamas galvenokārt ar ķieģeļblokiem abās rokās – citus argumentus privātie neatzīst. Nu, fūres un autobusi ir korekti un ievērojoši tās zebras, bet privātie – vistīrākā katastrofa.