attēls: skatiens.lv

Tā kā Latvija kādu brīdi ir (bija?) Aļaskas filiāle un iezemieši izbauda sniega kūres pēc pilnas programmas, tad man, šajā sakarā, radās viens mazs jautājums, kas balstīts uz novērojumu:

Vai ir jāievēro ar sniegu apklātas/apsnigušas/apķepušas ceļa zīmes?

Pēcatkušņa periodā tas nav tik aktuāli, bet puteņa, pēcputeņa un pēc jaudīgāka sniega šķūrētāja tas varētu būt aktuālāk. Proti, ceļa malā esošā zīme (braukt taisni, ātruma ierobežojums, apstāties aizliegts utt) ir nosnigusi gluži balta. Vai ar sniega šķūri notašķīta sniegdubļaina. Vienā vārdā sakot- nesaskatāma.
Un tādas zīmes bija manītas vairākas. Kaut vai par piemēru šīs zīmes ”70”.

Kas šajā mirklī ir jādara autovadītājam? Ja es diendienā pa to maršrutu braucu un ikurāt īsi pirms sniega purgas nav uzlikta kāda jauna šilte, tad es zinu, kas zem tā apsniguma atrodas. Bet ja nu tur gadās ieklīst kādam, kuram pirmā reize šeit braucama? Viņš jau nezina, kas zem tā apsnigušā apļa ir. Jābrauc uz 70? Vai varbūt 50? Varbūt tā norāda, ka iebraukt aizliegts?

Šajā mirklī var sanākt nepatīkama situācija- priekš viena zīmes darbojas, bet priekš otra nē, un tajā mirklī otrais sāk veidot apkārtējiem šoferiem nervu šūnu noārdošus manevrus. Pie tam ar pārliecību, ka tā drīkst.

Plus, ja vēl šādā situācijā trāpās policija vai fotoradars, tad ej un pēcāk pierādi, ka nebija manāms, ka pierastais deviņdesmit pēkšņi nomainījās ar septiņdesmit (nedod Dies vēl 50).

Protams, liela daļa var tikt atkosta ar loģisku piedomāšanu un satiksmes noteikumu zināšanu. Bet tā kā šie abi ne vienmēr strādā pat tad, kad ir zīmes redzamas, tad bail iedomāties, kas notiktu pie ”neredzamas” zīmes…

Tāpēc jautājums paliek- ko šādā situācijā darīt?