Uz stūres guļošie.
Ik pa laikam uz lielceļiem var matīt kādu braucēju, kurš stūri sagrābis ne tikai ar abām rokām, bet arī piespiedis ar krūškurvi. Tas, ka izskatās smieklīgi, ir viens. Otrs, kā likums- viņu vadītās automašīnas izceļas (ar mīnusa zīmi) satiksmē.
Vienu reizi uz Jūrmalas šosejas šādu, dīvaini braucošu automašīnu, apsteidzu. Apsteigšanas brīdī pametu aci uz apsteidzamo- šoferīte vaigus piepūtusi, uzgūlusi stūrei ar ciešu skatienu urbdamās pār dzinēja pārsega purngalu, dudina savu auto Jūrmalas virzienā.
Jau teicu, ka izskatījās smieklīgi. Tad nu ķēmodamies un izsmiedams gribēju parādīt meitai- re kā tante brauc! Pievilku beņķi pie stūres un tikpat cieši lūkojos pār kapotu. Pietika ar pāris sekundēm, lai saprastu, ka tas ir viens no bīstamākajiem manevriem manā mūžā- stūre vairs nav vadāma, sāna spoguļus neredzu, atpakaļskata spoguli neredzu, sāna redze nestrādā. Droši vien ilgāk braucot atrastu vēl dažus bīstamumus. Un dabūtu kriku mugurā vai kumbrā.
Lieki, teikt, ka uzreiz atsēdos atpakaļ normālā sēdienā.
Droši vien tos spoguļus varētu pieregulēt, lai šādā guļošā pozā braucot varētu redzēt aizmuguri (šaubos gan), bet noteikti nevar pieregulēt automašīnas vadāmību- te var aizmirst par ātru šķēršļa apbraukšanu vai normālu trajektoriju apdzenot vai nogriežoties. Ja kāds to visu spēj izdarīt, tad viņš pelnījis faķīra sertifikātu. Laikam tagad sabiezināšu krāsas, bet liekas, ka arī jumta balsts sānos ir pārāk tuvu un aklā zona palielinās.
Var jau būt, ka manī runā pieradums un stūresguļas pozā var tīri labi manevrēt, bet tam īsti negribētos ticēt, kaut vai tā iemesla dēļ, ka šādi braucēji pamatīgi krīt ārā no satiksmes.
Salīdzinot- tālruņa lietošana braucot vai kafijas dzeršana pie stūres ir štrunts. Šāda gulēšana uz stūres ir pamatīga kaitniecība uz lielceļiem un prasītos pēc kāda audzinoša darba no līdzbraucējiem, CSDD, Zebras vai ceļu policijas.
sorry, ja viņai ir ‘tiesības’, kaut ar pakaļu uz stūres.
Tu esi ļoti taisnprātīgs? Tava vecmāmiņa , piemēram, tā brauktu. Rautu ārā?
Nepiekritīšu! Ja ir vadītāja apliecība, tad tas nozīmē, ka drīkst piedalīties satiksmē. Bet papīrs nedod tiesības braukt ar pakaļu.
Un, ja kāds rads/draugs tā brauktu, tad noteikti aizrādītu un mēģinātu pārliecināt braukt ”pareizi”.
te mēs nokļūstam pie ‘man tā vispār šķiet’ vs. atsevišķiem gadījumiem
Neesmu šitādus ievērojis, bet liekas bīstami. Mani vairāk izbrīna sievišķi, kuri sēž tik zemu, ka knapi redz pāri stūrei. Vai tad tiešām nevar sēdekli uzregulēt augstāk?
Bet pašu svarīgāko neminēji. Nopietnas sadursmes gadījumā gandrīz vienmēr šādi braucošajiem ir ļoti smagas krūšukurvja traumas. Arī nelielas sadursmes gadījumā, ja izšaujas gaisa spilveni, sekas ir līdzīgas, jo spilvena “izšaušanās” ātrums ir mežonīgs. Šādā sēdpozīcijā tam nav vietas izplesties un laika noplakt. Rezultātā – tiek gūts ļoti spēcīgs trieciens pa ķermeni.
Jā, taisnība, līdz tam neaizdomājos. Vairāk baiļojos par citu drošību, nekā par pašu gulētāju traumām.
Sēdpozīcija ļoti ietekmē auto kontroli un vadāmību, gabarīju izjūtu. Protams, ar laiku, iekāpjot svešā automašīnā īsam braucienam, neko vairāk kā pabīdīt uz priekšu/atpakaļ sēdekli nevajag, bet tāpat, ir starpība.