Un kā lai te nepārkāpj ātrumu?!
Latvijā ar tiem ceļiem jau sen vairs nav kā tajā Paukštello izpildītajā dziesmā un tāpēc ir jāpriecājas par katru veikto remontdarbu. Protams, ja vien tas tiek veikts kvalitatīvi.
Zem ”kvalitatīvi” ir vēlme paslaucīt arī remontdarbu laikā izliktās zīmes, jo bieži vien tās ir, maigi sakot, nepārdomātas.
Kādu laiku atpakaļ tika remontēts ceļš no Ventspils šosejas uz Smārdi. Nezinu vai to sauc par remontu, jo faktiski visā garumā tika uzklāts jauns segums (tāds atšķaidīta asfalta krāsas šķembiņu blietējums). Lai vai kā- ceļam tagad ir jauns segums. Tas pozitīvi.
Remonta laikā tika izliktas zīmes- vispirms 70, pēc pārdesmit metriem 50, un vēl pēc tikpat metriem-30. Domāts it kā visam ceļa posmam (apmēram 5-6km), jo nekur krustojumu pa vidu nemanīju.
Kad abās joslās bija uzklāts jaunais segums, likās, ka arī zīmēm vairs nav jēga. It kā. Bet nē. Zīmes tur sabija vēl vismaz dienas piecas sešas. Varbūt ilgāk, bet tik precīzi vairs nepateikšu.
Īstenībā nekas jau pa šīm dienām nemainījās- zīmes stāvēja kā stāvējušas, remontdarbi vairs nenotika (vismaz nemanīju izmaiņas), ceļa segums nemainījās, krāsojumi vai nomales labiekārtošana nenotika… Lieki piebilst, ka automašīnas pa šo ceļu pārvietojās ne gluži ar trīsdesmit.
Pāris dienas atpakaļ pamanīju, ka zīmes ”30” un ”50” pazudušas. Palikušas tikai ”70”. Bet izmaiņu uz un pie ceļa joprojām nekādu.
Aptuveni varu nojaust, ka jaunam ceļu segumam ir štruntīgāka saķere (eļļas, piedevas, utt), bet uz tīra ceļa likt šoferiem 5km braukt ar 30!?
Un te nu jāatgriežas pie virsraksta- un kā lai te nepārkāpj ātrumu?
kas mainīsies tavā dzīvē, ja tu 5km nobrauksi uz 85 nevis 100?
pirmkārt, kā jau minēji – svaigam asfaltam pēc uzklāšanas ir samērā eļļaina virsma. otrkārt – kamēr nav savilktas svītras, tumsā un lietū labo ceļa pusi no kreisās atšķirt ir praktiski neiespējami. treškārt – lietū svaigi klāts asfalts ir tikai maķenīt sliktāks par ledu.
tāpēc jautājums vēlreiz – kas tavā dzīvē mainīsies nobraucot 5km uz 85?
Kāpēc 85? Zīme bija 30. Un tad par mainīšanos varētu pafilosofēt plašāk.
tāpēc, ka 70 parasti stāv tik ilgi kamēr tiek uzskrāsotas svītras. un tas parasti ir krietni nesaprotamāk nekā 30 kur skaidri redzams, ka notiek darbi.
30 tur ir tāpēc lai tu nenobrauktu strādnieku. ja, kamēr tu brauc, nav strādnieka, tas nenozīmē, ka tāds tur nav bijis pirms 15 minūtēm vai nebūs pēc 25 minūtēm.
vispār cepieni par 30 man liekas amizanti. iesaku nostāties ceļa strādnieka vietā, kam jāšķērso braucamā daļa 15 reizes dienā.
Ok, saprotu, ka 85, vairs nav aktuāli.
Par 30- skaidrs, ka īsos posmos, kur strādā, vajag ātrumu ierobežojumu, bet ne jau 5km garā posmā, kur strādnieku nav (secinu pēc jelkādu izmaiņu trūkuma apkārtējā ainavā). Un ja arī strādnieki būtu, tad noteikti ne visos 5km.
Un es jau necepos par 30, bet par tā nesaprātīgu izmantošanu.
Esmu trāpījis uz sodu pie remontdarbu ’30’ aiz Rīgas HES apļa. Remontdarbi bija jau beigušies, bet zīme nebija noņemta. Menti sēdēja nākamajā krustojumā krūmos un šaudījās ar fēnu…
Man šķiet, ka tas dēļ tā, lai asfalts kārtīgi sacietē un nebūtu deformācijas dēļ bremzēšanas pie lieliem ātrumiem.
NU šeit bija domāts, lai tās šķembas mierīgi iegulstas, jo švaki ir, kad baļķvedējs nāk pretī uz šāda svaiga šķembu ceļa ap 70-90 km/h lielu ātrumu, tad vēkstikls neeksistē vieglajam. Tāpēc pāris dienas ļāva šķembām kārtīgi iesēsties un domaja par Tavu drošību, gadījumā, ja nāk pretī fūre… bija man tāda situācija, dabūju bēgt no ceļa, jo fūrsitam bija pajāt, ka šķembas iet pa gaisu…
Droši vien, ka tās zīmes bija izliktas ar domu par satiksmes drošību, bet vai tas bija prātīgākais risinājums- zīme ”30” 5km garā posmā kur satiksmes intensitāte nav tik liela?