Trimmeris MTD BC52 smart- apskats, iespaidi, vērtējums.
Tā kā es esmu pa pusei lauku cilvēks, tad loģiska vajadzība ir pēc kāda nebūt zālēs pļāvēja. Līdzšinējos gadus (laikam 9 vai 10) ļoti labi iztiku ar Husqvarna trimmeri. Pļāva labi, kalpoja labi un retu reizi kaut kas nobira. Lielākā sāpē bija, kad nomira reduktors. Karburators, trosītes, vāciņi, caurulītes… tie mazāk sita pa maciņu. Pēdējos pāris gadus gan sanāca lāpīt vairāk. Līdz šovasar uz beigām trimmeris izdomāja mirt nost pavisam- slāpa nost, zuda apgriezieni, nevarēja piešķilt. Katru reizi savs.
Tad nu nolēmu nelikt vecam šķūnim jaunu jumtu un sāku lūkoties pēc jaunas motorizētās izkapts. Nospriedu, ka šoreiz nav vērts skatīties uz dārgajām huskvarnām, bet iemēģināt ko lētāku. Tā teikt- došu iespēju sevi pierādīt arī citas markas trimmeriem.
Internetu pimspirkšanas izlūkošana neko prātīgu nedeva- cik trimmeru, tik viedokļu. Vienam patīk lētais, cits ar to nevar pastrādāt (nav jauda, plīst, dreb un trīc). Sapratu, ka kārtējo reizi pašam vien jānotēlo izmēģinājuma trusīti.
Sākumā lūkojos Stiga virzienā. Bet tā kā tur man interesējošās jaudas aparātiem (virs 1,3kW) cena nekrita lejā (cerēju uz atlaidi pļaušanas sezonas beigās), tad pārmetos uz MTD. Jo te gan cena (129,99eur), gan jauda (1,45kW), gan motora tilpums (51,7cm3), gan pieejamība (pie Spices cenuklubā), gan viss pārējais nospēlēja uz pirkšanu.
Tā kā pirku oktobrī, tad vēl sanāca noņemt skaidu. Un teikšu, ka esmu mēreni stāvā sajūsmā- trimmeris pļauj ļoti labi. Nu, varbūt neliela sajūsmas deva jānoraksta uz iepriekšējā trimmera komas stāvokli, kad tam ar strādāšanu bij tā kā bij. Lai vai kā- pirkumu nenožēloju.
Man bija palikušas pāris nenopļautas mazpļaviņas, kur zāle bija pāraugusi metru un nedaudz jau aizgājusi salmos. Arī dadža kāti greznojās pa vidu. Plus vēl kāda daļa sagūlusi veldrē. Vienā vārdā sakot- perfekts izmēģinājuma poligons jaunajam trimmerim. Gāju iekšā ar bažām, jo likās, ka te jaunais pirkums aizrīsies un nāksies meklēt kādu citu ripu vai citu pieeju zāles likvidācijai. Nē! Visu ņēma bez jelkādām pretenzijām. Nu, vienīgi vajadzēja noņemt trimmerim aizsargu, jo tas garajā zālē traucē. Pēc aizsarga noņemšanas viss aizgāja rūkdams- spēj tik turēties pie rokturiem.
Par plusiem un mīnusiem laikam vēl pāragri runāt, jo sanāca izpļaut tik vien kā trīs bākas (apm 4,5-5h). Labāki iespaidi būs nākamgad pavasarī. Bet šādi tādi vērojumi ir ar ko padalīties.
Jauda viņam ir ļoti laba. Pat ļoti. Domāju, ka pietiks lielas zāles pļaušanai un nebūs jāuztraucas, ka dzinējs karsīs un pārstrādāsies.
Pozitīvi ir tas, ka galvaskātu var vienkārši no/pie-skrūvēt (ar vienu rokturskrūvi)- ļoti ērti ir pārvadāt mašīnā. Uzkabe (siksnas) ir pieklājīgas- viegli regulēt un plecos negriežas (te laikam vajadzētu nopļauties kādas 5-8h no vietas, tad būtu redzams kas un kā).
Mīnuss ir trimmera uzkarināmais āķis- tas īsti nav ērts, jo pārāk kustīgs. Bet domāju, ka piešaušos ar uzlikšanu un noņemšanu.
Degvielas maisījumu ērtāk liet caur trekterīti, jo bākas atvere ir diezgan zemu nolikta- var sanākt notašķīt, ja pilna kanna. Nedaudz bija jāpierod pie slēdžiem, bet tas tikai loģiski. Šobrīd tie izskatās nedaudz cietāki un ne tik jūtīgi, kā vecajam trimmerim.
Spoli vēl nepaguvu notestēt, bet ņemot vērā, ka uztīšana ir vienkārša, auklas padošana gandrīz automātiska (tik jāuzsit pa zemi ar trimmera galu) un aukla ir visiem trimmeriem vienāda (šim vajag 2,4mm auklu), tad vajadzētu pieņemt, ka pļaušana ar auklu būs tīrā izprieca.
Vēl ir tāda lieta, ka šim agregātam uzgaļus var nomainīt- noņem nost trimmera galvu un uzliek augstgriezi vai dzīvžoga šķēres vai pat frēzi. Pēdējais laikam man nederēs (māls), bet ar pirmajiem diviem es gribētu nedaudz paspēlēties. Kazi, iepatiksies.
Kopumā jāsaka, ka ar pirkumu un nelielo testa pļāvienu esmu ļoti apmierināts. Protams, cena arī ir iepriecinoša. Kā tur būs tālāk ar neesmu tik bagāts un skopais maksā, to redzēs pēc vasaras un daudz, daudz motorstundām.
Tehniskie parametri:
Dzinēja tilpums 51,7cm3
Dzinēja jauda 1,45kW
Apgriezienu skaits- 9000/min (citur figurē 12000/min)
Degvielas-eļļas maisījums jāsajauc attiecībā 40:1
Bākas tilpums 1,2l
Svars 7,5kg
Man tā lauķu tēma tāda tuvāka, tāpēc ieklepošu komentāru.
Līdz šim gadam (sezonas zāli tas gan nepagaršoja) manā īpašumā daudzus gadus pabija pirmais MTD trimmeris. Modelis 760AST, kuru nopirku instinktu vadīts NELSS veikalā. Patiesībā tikai cenas dēļ, jo saprašanas īsti nebija, bet neko dārgu nevarēju atļauties. Piesaistīja tas, ka trimmeris bija no vieglā gala, taču ar reduktoru. Ar jaudu biju apmierināts un aparāts godam kalpoja visu šo laiku.
Kas bija jālabo?
Paša vainas dēļ sačakarētā piedziņas ass, ja precīzi, tika aprauta abu daļu savienojuma vieta. Nomainīju ar jaunu asi.
Otru kaiti piespēlēja draugi, kuriem aizdevu rīku patrimmerēt pagalmu. Ieliets tīrs benzīns, kas rezultējās ar cilindra un gredzenu maiņu…
Trešā kaite vairs nav īsti kaite, jo izdila spoles caurumi griezējauklai (kalpoja 7 gadus!). Nomainīju spoles korpusa daļu.
Ceturtā kaite drīzāk ir vienīgais konstrukcijas defekts. Reduktoram nav slēgtie gultņi un apakšējais, pie griezējgalvas/spoles nav nekādi nosegts. Ar laiku tur sarauj iekšā zāli un dzinējs vairs nevar pagriezt asi. Viss jājauc un jāķimerē zāles kušķus laukā, jāmazgā, jāmaina smērvielu utt.
Pozitīvo īpašību dēļ kā nākamo meklēju tieši MTD un arī izvēlējos BC52 (laba cena). Jaudas pieaugums patīkami pārsteidza. Tāpat arī uzlabotā spoles un reduktora (!) konstrukcija. Pļauj labi, arī pāraugušu zāli – nupat pirms ziemas izpļāvu visu vasaru neaiztiktus dārza nostūrus.
Pamanītie trūkumi: pļaujot ar auklu, uzmanies no zāles ieraušanas starp reduktora aizsargvāciņu un spoli (atkal jauns konstrukcijas defekts). Jau esmu izdedzinājis spoles plastmasā pamatīgu rievu. Zāle tiek arī zem metāla starplikas uz reduktora ass, bet tur vienkārši reizi pa reizei jāpaseko līdzi. Vismaz reduktorā tā netiek. Ar metāla ripu vēl neesmu lietojis, tas pavasarim. Kas vēl? Ā, citu trūkumu pagaidām nav.
P.S. Kas labi – dajebko no MTD rezerves daļām var dabūt Stokker. Ja nav uz vietas, pasūtīs un pēc nedēļas būs klāt.
Paldies par norādēm kam un kur jāseko.
Kā tur ir ar reduktora smēri- tiešām ik pēc 5h jāspiež jauna deva (manuālī tā teikts)? Vai tad viņš tā rij?
Īsti vīri manuāli lasa, kad nekas cits vairs nepalīdz [:
Nezinu. Ja manuālī teikts, droši vien tā vajadzētu.
Iepriekšējam aparātam es gan visas sezonas laikā pārjaucu reduktoru kādas 2-3 reizes ar smērvielas maiņu. Pēdējoreiz to darīju šogad (lai gan nepļāvu) pirms pārdošanas un reduktors joprojām bija ļoti labā stāvoklī.
Es jau to gribēju norakstīt uz manuāļa kārtējo pelmeni (viens bija ar droseli un palaišanu). Ok, skatīšos pēc apstākļiem un sava pļāvēja čuja.
Kā uzvedās trimeris šogad? Man ar tāds ir.
Uzvedas ļoti labi. Tiesa- bija vienu reizi uz garantijas remontu (kardānam bija aprauti zobrati un bākā sūce). Remonts bija ātrs un vairāk plīsis nav, lai gan strādāt dabū dūšīgi.
IMHO strādāt bez asmeņa aizsarga gan nav prāta darbs. Kā tad jams tev traucēja?
Asmenis un bez aizsarga nav nemaz tik traka kombinācija- ja nepļauj šķembu laukā, tad problēmām nevajadzētu būt. Uz sejas ir vizieris.
Trakāk ir ar spoli un bez aizsarga- tad gan kājas, ģīmis un viss pārējais ir notašķīts ar zāli.
Traucēja, jo garā zāle tinās virsū un nācās visu laiku attīt kamolus. Un nevarēja nopļaut to zāli, kas veldrē sagūlusi.
motoram sākās trešā sezona. viss pārējais ir no cita donora Alko. Nodila sajūga apvalka šlices. Takšto tas saliekamais kāts man izļurkājās kaut arī nebija jaukts ārā. Pie motora ir mainīta degvielas caurulīte, tur jau pirmajā sezonā parādījās caurumi.
P.S. Vajag karburatoru noregulēt pareizi? Kā to pareizāk pašam izdarīt?
Par karburatora regulēšanu nepateikšu- varbūt jāuzzvana uz MTD servisu un jāpajautā kādam gudrākam cilvēkam?
Tās pašas vainas, kas manam. tik to karburatora skrūvi esmu sagrozījis.
Sākumā vainu novēlu uz reduktoru, iepirku jaunu, china. Pēc pusbākas atkal negriež. Joka pēc iepirku vēl vienu, bet neuzliku. Bija jau septembris un beidzu sezonu. Ziemā šad-tad piekurbulēju motoru lai parūc. Pavasarī tā riktīgāk aplūkoju, secināju ka aprauti zobi augšā kardānam un sajūga apvalkam, dabūju Alko kātu ar visu sajūga apvalku. Derēja, tik skrūves īsākas vajag.
Pļauts un mocīts ir daudz, motors turas vēl kopā. 3 sezona klāt, pārsvarā ar auklu, spolē arī izdedzināta, bet vēl kalpo.
Kāts man šķiet varētu būt garāks. pret 1,85m cilvēku. Ja liek ripu.
Vibrācija pa lielu, pēc pļaušnas plaukstas tirpst/kņud.
Skaļš
+VĒL
Sveci nevar izskrūvēt nenoņemot sarkano plastmasu.
Sajūga atsperi arī vēl mainīta bija.
Pats bez servisiem.
Ja 3 un vairāk sezonas iztur Ķīnas lētucis 119e, tad ir OK.
Skaļš, tas gan. Un vibrācija jūtamāka ir spolei, bet ar trīsstūri pļaujas ne tik vibrējoši. Dēļ tā trīcekļa maksimums divas bākas var pļaut. Tad stundu jāatpūtina rokas.
Ir jau savi mīnusi, bet šoreiz cena un jauda iepriecina.
Es jau ar parēķināju- ja divas sezonas izturēs, tad viss ir normāli. Ja ies vēl ilgāk (bez dārgajiem remontiem), tad jau ir plusi :)
Kādu apaļu disku neesi mēģinājis. Tas trīsstūris tāds pamīksts, gali vienmēr augšā, bieži gadās akmeņi un vienmēr jauztrin kā izkapts.
Trīsstūris ir pamīksts, tas tiesa, bet tīrā zālē ļoti labi un līgani strādā. Asināšanai man vienmēr līdzi vīle- pēc bākas izpļaušanas nolaid pa asmeņiem un var griezt tālāk. Un var apmest otrādāk, ja zobi nodilst.
Vēl griežu ar četrzobi (apaļš disks ar četriem platiem asmeņiem)- tas ar labi griež, ir viegls.
Ir arī astoņstaru zvaigznīte, bet to reti izmantoju (tikai ļoti garā zālē), jo smaga. Bet griež labi.
Un viena zāģu ripa- smalkām atvasēm.
Gāzi spaidi vai turi?
Karburatoru mēģinu pats pieregulēt pēc youtubes gudrībām. Man sanāk 2 1/2 atgriezt atpakaļ un +/- 1/4 robežās piemeklēt īsto pozīciju.
Man jau liekas, turot gāzi visu laiku, ātri pārkarsīs un būs beigts.
Gāzi spaidu. Tā mani padsmit gadus atpakaļ mācīja gudri cilvēki.
Un pareizi jau ir- uz griezienu dod gāzi un atvēzienā tas jau nepļauj, var atpūtināt.
Šim modelim jau laba jauda- pietiek ar knapu uzgāzienu un tas pļauj arī atvēzienā.
Mēģināju papļaut pilnā ručkā kādu laiciņu ar auklu- sajūga atspere nolūza. Maskačkas i-veikalos nopērkamās atsperes neder, loti par vāju, pirkstos var pat pastiept.
Es parasti pļauju ar knapu gāzes spaidīšanu- trimmerim jauda pat tad ir vairāk kā pietiekama. Ceru, ka viss, kam bija jānobirst, jau pa garantiju ir nobiris :)
Degvielas bāka ziemā ieplīsa pati no sevis, pavasarī nomainīju uz jaunu. Un vakar kreisais rokturis nolūza. Kad pļauju ar ripu, pie reduktora rauj iekšā zāli. Bieži sanāk ka jāskrūvē nost ripa, lai iztīrītu sarauto zāli.
Ja rokturis noplīsis pie stiprinājuma, tad to var labot- lūzuma vietu nozāģē taisnu un liek iekšā stiprinājumā.
Vai ripa ir uzliktaa pareizi- nav kāds lieks paplāksnis atstāts? Līdz ar to palikusi paliela šķirba. Man ik pa laikam ierauj zāli, bet tas ir reti.
Noraavaas viitne startera ripai, kas savienota ar klokvaarpstu. Taa ripa ir izgatavota no paaraak miiksta metaala. Motoru piedarbinaat vairs nevaru.
Ar starteri problēmas nav bijušas. Bet ar sajūgu un šlicēm gan- otru reizi (vēl pa garantiju paspēju) nācās mainīt.
Tagad, nu jau 4 gadus vecs, ir daudz cietis- rokturim aukstās palaišanas poga aizgāja pa pieskari, bet iedarbināt var tāpat. Vibrācija ir lielāka- nevar pļaut divas bākas no vietas (jātaisa pauze, citādi rokas tirpst).
Diez kur var dabūt šitās sērijas trimmeriem virzuļa gredzenus?’
Vai Sokker ir mēģināts? Ja pareizi saprotu, tad viņi bija tie, kas ieveda šos trimmerus un gan jau viņi varētu pateikt kur var dabūt gredzenus.