Bieži pārvietojos ar automašīnu caur līča ciemiem un pa Gauso jūdzi. Ceļš mierīgs, autobraucēji salīdzinoši prātīgi. Patīkami braukt. Vienīgi vasarā nedaudz tracina pludmaļu tīkotāji, kas nejēdz nolikt savas automašīnas ceļa nomalē. Bet tas ir cits stāsts.

Šogad, posmā no Ragaciema līdz Klapkalnciemam, ir uzlikta zīme ‘’ieteicamais ātrums 70’’. Iepriekšējos gadus vasaras sezonai sākoties lika ‘’maksimālais ātrums 70’’. Vasaras beigās ņēma nost.

Tā kā parasti pa šo posmu braucu agri vai vēlu (automašīnu manā joslā praktiski nav, līdz ar to nevienam it kā netraucēšu), tad nolēmu būt ekobraucējs un paskatīties kā mainās degvielas patēriņš. Ar borta datora metodi. Ar bākas metodi varētu spēlēties kaut kad citreiz.

Līdz šim auto rādīja, ka apdzīvotās vietās, vienmērīgi braucot, tērēju ap 4-5l/100. Ārpus apdzīvotām vietām 5,5-5,8. Es šobrīd runāju tikai par augstākminēto maršrutu. Jūrmala vai cita apdzīvota vieta noteikti ir ar citiem cipariem (luksofori, krustojumi, apļi, pārbrauktuves, ceļu segums, satiksmes intensitāte, utt.).

Tā nu dažas dienas braukāju prātīgi un mēģināju praksē pārbaudīt vai tiešām, braucot starp 70-80km/h, degvielas ekonomija ir vislielākā (tādas leģendas klīstot). Pagaidām izskatās, ka ir- uz paneļa rāda, ka tērēju 3-3,5l/100km. Apdzīvotās vietās, braucot nedaudz zem 50km/h, arī sanāk turēties ap trim litriem vai pat mazāk.

Braukt lēnāk nozīmē braukt uz pusi lētāk? Hmm, kāpēc ne? Un lēnāk, nenozīmē ļoti lēni- aprēķini saka, ka 10 km garu posmu braucot uz 80km/h sanāk nobraukt par minūti lēnāk, nekā būtu braukts ar 90km/h. Ja nav jākavē tikšanās vai nav caureja, tad minūte ir štrunts. Manā maršrutā ceļš kopumā paildzinās vien par 3-4 minūtēm. Pārējais ir kā parasti. Varbūt vēl vienīgi nāk klāt laiks, lai pamanītu un noreaģētu uz meža zvēriem (vienreiz, pie Lāčupītes dendrārija, gandrīz sanāca sasveicināties ar buku).

Pagaidām izskatās, ka kādu laiku turpināšu tēlot ekobraucēju. Vienkārši, lai saprastu vai tam visam ir kāda taustāma vai netaustāma jēga.