Satiksmes noteikumu uzdevums #13, jeb drīkst, nedrīkst, drīkst,…
Sen blogā nav bijis nekas no šīs sērijas, lai arī iekrājušās pāris skices uzdevumiem. Tad nu mēģināšu ar kaut ko vienkāršu (ja?):
Uzmanīgi aplūkojam attēlu (Jūrmala, Dubulti, vienvirziena iela, divas joslas) un ziņojam, kur autovadītājam jāapstājas, ja luksoforā deg sarkanais signāls? Lai būtu interesantāk, tad papildjautājums- kur autovadītājam jāaptur savs transportlīdzeklis, ja luksoforā deg sarkanais signāls, bet viņš vēlas nogriezties pa kreisi? Un vēl papildjautājums- kā rīkoties šajā vietā un šajos jautājumos, ja zemi klāj sniega kārta?
Nez, varbūt jāpajautā vēl arī par to autovadītāju rīcību, kuri uzbrauktu no kreisā pusē esošās ielas un ieraudzītu sarkano signālu- kā viņiem rīkoties?
Labi, jautājumu ir vesela gūzma. Ceru arī saņemt kādu atbildi.
vai tad kreisais pagrieziens nav pirms luksfora?
un jāapstājas pirms stoplīnījas.
Kur triks?
Ir :)
P.S.
Ne viss, ko jautāju ir sakarīgs (jaucu gaisu :)).
Ja trika nav, tad var mēģināt atbildēt uz pārējiem jautājumiem.
P.S. Skaidri zini, ka jāapstājas pirms stoplīnijas?
tas luksafors nav krustojumam, bet gājēju pāreja. Tie kas brauc no mazsvarīgās ielas brauc ja ir brīva iela, ja nav, tad laiž tos, kas brauc pa galveno.
Tie, kuri brauc no kreisās puses ielas ņem vērā luksofora signālu? Proti- izgriežoties no mazāksvarīgās ielas pa kreisi, stājas pie sarkanā vai arī vienkārši palaiž gājējus un mauc tālāk nepievēršot uzmanību signālam?
Protams, ka apstājas un pagaida zaļo.
protams, ka ņem.
Kāpēc ņem? Viņam uz tās kreisās ielas jau nav luksofors (viņam zaļais ir nonstopā).
Un ziemā kad sniega dēļ līniju neredz, apstājies tieši pirms luksafora.
Kāpēc tieši pirms luksofora?
Likums saka:
64. Ja satiksmes regulētāja vai luksofora signāli, izņemot šo noteikumu 59.punktā minēto luksoforu, braukt aizliedz, transportlīdzekļa vadītājam jāaptur transportlīdzeklis tieši pirms stoplīnijas (929.ceļa apzīmējums) vai 541.ceļa zīmes. Ja nav stoplīnijas (929.ceļa apzīmējums) vai 541.ceļa zīmes, transportlīdzeklis jāaptur šādās vietās:
64.1. pirms krustojumiem un citos ceļa posmos – pirms gājēju pārejas, bet vietās, kur tās nav, – pirms luksofora (ja braukt aizliedz satiksmes regulētāja signāls, – pirms brauktuvju krustošanās vietas) tā, lai netraucētu citus transportlīdzekļus un gājējus, kuru kustība ir atļauta;
Ok, pirms pārejas. Tās jau ir nianses, kas būtību nemaina.
Un kāpēc ne pirms krustojuma (ja jau likums saka, ka auto jāaptur pirms krustojuma).
Intuitīvi – tāpēc, ka ar krustojumu tam nav nekāda sakara.
Bet 64.1 arī nesaka, ka pirms krustojuma. Tur teikts “… citos ceļa posmos – pirms gājēju pārejas”.
Likums saka, ka jāaptur ”pirms krustojumiem”, tālāk seko piebilde par tiem ceļa posmiem, kas nav krustojumi.
Tas taču ir T-veida krustojums?
Stoplīnija un gājēju pāreja jau vēl izskatās pieskaitāma pie krustojuma.
Tas neko nemaina. Pāreja nav pirms krustojuma.
Nevaru arī atrast vietu, kur būtu teikts, ka jāaptur “pirms krustojuma”. Varbūt tu domāji frāzi “pirms krustojumiem un citos ceļa posmos”? Pēc uzrakstītā loģikas un gramatikas tas nenozīmē, kur jāaptur, bet nodala pa apakšpunktiem situācijas.
Ceļu satiksmes noteikumi.
64.pants53.pants. Jau citēju augstāk.Mana loģika liek šo pantu saprast šādi:
Ja luksofora signāli braukt aizliedz un nav stoplīnijas (929.ceļa apzīmējums) vai 541.ceļa zīmes, transportlīdzeklis jāaptur pirms krustojumiem.
Citos ceļa posmos (kas nav krustojumi) transportlīdzeklis jāaptur pirms gājēju pārejas, bet vietās, kur tās nav, – pirms luksofora.
Man gan šķiet, ka daudzskaitlis “pirms krustojumiem” (situācijas) salīdzinājumā ar vienskaitli “pirms gājēju pārejas” (apstāšanās vieta) izslēdz šādu interpretāciju.
Sarežģīti gan uzrakstīts, bet tādi jau ir tie likumi. Praksē labāk vadīties pēc loģikas nekā burtot likumus.
Gājēju pārejas ir daudzskaitlī (lasi tālāk: ”… pirms gājēju pārejas, bet vietās, kur TĀS nav,…”).
“tās” ir vienskaitļa ģenitīvs. Ja būtu daudzskaitlis, tad būtu “to”.
Kāpēc tu gribi krustojumu un gājēju luksaforu sabāzt vienā maisā?
Tev ir ar zīmi regulēts T veida krustojums un gājēju pāreja ar luksaforu.
Blakus esoši sviest un maize automātiski nenozīmē sviestmaizi.
Vēl papildus derētu krustojuma definīciju “krustojums — vieta, kur krustojas, piekļaujas vai atzarojas ceļi vienā līmenī, kā arī vieta, kur ceļu satiksme organizēta ar 409.ceļa zīmi. Krustojums ir norobežots ar iedomātām līnijām, kas savieno brauktuves pretējo malu noapaļojuma sākumu. Šis termins neattiecas uz vietu, kur uz brauktuves izbrauc no blakusteritorijas (pagalma, stāvvietas, degvielas uzpildes stacijas, uzņēmuma u.tml.);”
Un krustojuma definīcija saka, ka gan stoplīnija, gan gājēju pāreja ir krustojumā. Ne? :)
Pēc bildes nevaru saprast.
Mans uzdevums ir piekasīties, jaukt gaisu un meklēt pretrunas komentāros :) Tā, lai uzdevums šķistu/paliktu grūtāks. Līdz kamēr man nav kur piekasīties vai mani atsēdina :)
P.S.
Ikdienā šajā krustojumā manu dažādas interpretācijas. Tāpēc arī tapa uzdevums.
es tagad nesaprotu, vai situācija ir skaidra, vai vēl ir vieta debatēm? :)
tas ka cilvēki brauc kā grib, tas ir cits jautājums.
Vieta debatēm vienmēr ir atrodama ;)
Kaut vai ar jautājumu par to vai luksofors un gājēju pāreja skaitās pie krustojuma (jā/nē kāpēc?) un vai tas vispār ko maina?
Un vai no mazāksvarīgā uzbraucot (pie sarkanā) trīs (vai četras) mašīnas un visas nostājas krustojumā (krustojuma vidū apstāties drīkst?) ir ok (ja jau tām ir jāapstājas pie sarkanā)?
nē gājēju pāreja un luksofors neskaitās pie krustojuma, jo mazāksvarīgajam ceļam nav luksafora!
Vo, tas jau izklausās loģiski.
Būs jāparakājas internetā vai tur nesaka ko citu.
Diemžēl LVS nav brīvi pieejams, taču liekas, ka lukosoforam vajadzēja būt uzstādītam pirms krustojuma, ja tas regulē krustojumu. Šajā gadījumā luksofors(i) ir attiecināmi uz regulējamu gājēju pāreju, kur autovadītājam ir jāapstājas tieši pie stop līnijas. Nogriežoties pa kreisi luksofors nav jāievēro. Tiem, kas griež pa kreisi uz galvenā ceļa un luksoforā deg sarkanais, ir jāpastājas tieši pie stop līnijas.
Izskatās, ka varam likt punktu :) Un pamazām gatavoties nākamajam uzdevumam.