melluzi

Uzreiz sākšu ar to, ka tikai un vienīgi subjektīvu iemeslu dēļ es to saucu par kļūdu. Saprotu, kāds to ir izdomājis, akceptējis un uzbūvējis. Tātad- kādam tas ir bijis svarīgi un kaut kādā mērā pamatoti kāpēc ir šādi un ne savādāk.

Vieta, par ko es gribu mazliet parunāt, atrodas Jūrmalā- Mellužos, Mellužu prospekta un Dārzu ielas krustojums. Tiem, kuri ne īpaši patur prātā ielu nosaukumus- vieta atrodas aiz degvielas uzpildes stacijas 123, kur sadalījušies virzieni saplūst vienā- Mellužu prospektā un uzreiz pirmais krustojums, kur var nogriezties uz Mellužu dzelzceļa pārbrauktuvi (tas viss, ja skatās braucot no Rīgas).

Lieta tāda, ka kādu laiku atpakaļ tur uzlika luksoforu. Visu laiku tur iztika bez gaismas signāliem. Tie, kuri brauca no dzelzceļa puses, bija STOP zīme un rīkojuma zīme ”griezties pa labi”. Ja kādam gribējās griezties pa kreisi, tad bija jātaisa vai nu maksas pagrieziens vai arī jāseko rīkojuma zīmei un jāapmetas riņķī ap degvielas uzpildes staciju.

It kā viss vienkārši un saprotami. Te es uzreiz piebildīšu, ka pieļauju domu par grūto izgriešanos rīta stundās tiem, kuri mēģina tikt ārā no Dārza ielas, jo satiksme rītos ir diezgan blīva. Bet līdz šim tas it kā bija izdevies.
Tagad, protams, ir vieglāk- luksoforā iedegas zaļais un vari griezt gan pa labi, gan pa kreisi. Un nav visu laiku jālūr pār plecu- tikšu, netikšu… .

Bet ir cita lieta. Manuprāt, daudz sliktāka. Proti- tagad tur mēdz veidoties sastrēgums. Jā, maziņš, bet tomēr.

Ja agrāk tie, kuri plānoja griezt uz Dārzu ielu, to varēja darīt jebkurā laikā, tad tagad sanāk nogaidīt sarkano signālu. Un tad ir vienalga vai tu esi viens pats pie krustojuma (lasi- pretimbraucošie nav) vai arī nē. Braukt nedrīkst. Kamēr gaidi, tikmēr arī pretējā joslā sastājas auto. Un arī tev aiz muguras. Un iedegoties zaļajam, tu gaidi tagad atkal- palaid pretī braucošos. Un aiz muguras braucošie nervozē, gaida, pukojas… Un kuri nevar gaidīt, tie mazliet izbrauc zaļo zonu (ja autiņam gabarīti atļauj). Uz vietas ir labi redzamas auto pēdas.

Līdz šim (bez luksofora) viss notikās vairāk vai mazāk raiti. Tagad ir šķērslis, kurš rada mākslīgu sastrēgumu. Un neba pateikšu kādu jaunu lietu- kreisais pagrieziens ir bīstams.
Ne velti, tagad pie jauniem satiksmes organizēšanas plāniem kreiso pagriezienu likvidē visur kur vien var.

Un arī šeit var- augšējā bildē var redzēt, ka pirms šī paša luksofora ir krustojums ar Mazo Kāpu ielu. Lūk, tur arī varētu braukt tie, kuri grib tikt uz Dārzu ielu- pa Mazo Kāpu ielu, izgriežas uz Dārzu ielu, sagaida luksoforā zaļo un brauc taisni. Ērti, labi un droši.
Jā, mazliet jānoorganizē, jāsaliek un jānoņem zīmes, bet rezultāts būs daudz ērtāks un labāks visiem.