Šī gada janvārī Latviju sasniedza nedaudz stiprāks vējš kā parasti. Un kā parasti šādam vējam seko pārrauti elektrības vadi un iedzīvotāju mēģinājumi sazvanīt atbildīgos dienestus, lai pieteiktu bojājumus vai uzzinātu kad tie tiks novērsti. Iedzīvotāju aktivitāte ir skaidra- mūsdienu pasaulē elektroenerģija spēlē lielu lomu. Apgaismojums, apkure, apsardzes signalizācija utt…

Tāpat kā daudzus elektrības lietotājus, arī mani skāra vēja pūtiens- laukos mājai pazuda elektrība. To es uzzināju no apsardzes firmas, jo viņiem nepienāca signāls. Nākamais loģiskais solis ir zvanīt uz VAS Latvenergo un apjautāties kāpēc nav un kad būs elektrība. Domāts darīts. VAS Latvenergo mājas lapā sameklēju sadaļu ”Kontakti” un sastādu tur norādīto tālruņa numuru 67728777. Te arī sākas tas jaukākais- sazvanīt par šo tālruni nav iespējams! Visu laiku skan ”mūzika” un automātiskais atbildētājs ik pa brīdim izmet ”visi operatori aizņemti. Gaidiet”. Ko citu darīt, gaidu arī, jo informācija ir vajadzīga. Saprotu, ka es neesmu vienīgais informācijas prasītājs un jāapbruņojas ar nelielu pacietību. Pēc vairākkārtīgiem sazvanīšanas mēģinājumiem un katrā vairāku minūšu gaidīšanas sapratu, ka tas ir bezcerīgs pasākums. Gala beigās problēma tika atrisināta un elektrības padevi atjaunoja, bet stāsts ar to nebeidzās.

Izbrīnu radīja saņemtais Lattelekom rēķins- izrādās VAS Latvenergo mājas lapā norādītais tālrunis ir maksas numurs! Var jau īpaši necepties, jo summa par ”mūzikas” klausīšanos nav liela, tikai Ls0,49Ls. Izrādās, ka zvanot uz šo tālruni jāmaksā ir pa savienojumu un sarunu ilgumu. Lai gan grūti to ir nosaukt par savienojumu, kur nu vēl par sarunu, bet summa ikmēneša tālruņa rēķinam ir pieplusota.

Bēdīgākais šajā stāstā ir tas, ka VAS Latvenergo mājas lapā nekur nav minēts, ka šis būtu maksas numurs, lai gan vajadzētu būt gan šādai informācijai, gan cenai. Interesanti, ko darīja un kādu summu saņēma cilvēki, kuri bija neatlaidīgāki un vairākas reizes/dienas zvanīja uz šo tālruni? Un cik šajās dienās šādi nopelnīja VAS Latvenergo?

Šeit var redzēt ”nelielo” atšķirību starp valsts uzņēmumu ( VAS Latvenergo) un privāto uzņēmumu- pēdējie cīnās par katru klientu un piedāvā pēc iespējas vairāk iespējas klientiem viņus ”dabūt rokā” pēc iespējas ātrāk un lētāk. Pat piedāvājot bezmaksas tālruņa numurus uz kurieni klientiem zvanīt. Var jau jautāt- vai saņemtā summa ir asaru vērta? Atbilde- summa nē, bet princips, kā tā tiek iekasēta, gan ir.