Parasti es sevi uzskatu par mierīgu klientu un cenšos izprotoši izturēties pret kādu no pārdevējiem vai pakalpojuma sniedzējiem. Un līdz šim man ar Lattelecom uzņēmumu ar bijusi visa tā labākā sadarbība- cenas apmierina, pakalpojumu kvalitāte ar (jā, ik pa laikam kaut kas noraustās un jāpārrestartē, bet kuram gan tā negadīsies) un komunikācija arī vienmēr ir bijusi korekta un pretimnākoša. Tāpēc arī nevēlējos neko mainīt un nevēlējos uzklausīt līdzīgo pakalpojumu sniedzēju piedāvājumus. Varēju dēvēt sevi par lojālu klientu, jau kādus gadus divdesmit.

Un ko dara lojāls klients? Pareizi, pērk gan pakalpojumu, gan arī kādas preces uz nomaksu. Kā nekā- ja esi lojāls klients, tad var iegādāties kaut ko uz pāris vai trim gadiem. Nez vai tā būs, ka pēkšņi kaut ko vēlēšos mainīt, ja jau pret mani tik labi attiecas.

Man tās vajadzības tādas pieticīgas, neko daudz jau nepērku- bija dators (jau nomaksāts), bija laikam vēl kāds tālrunis (ar jau nomaksāts). Šobrīd ir dators meitai un pāris tālruņi (vienam palikuši kādi 5 mēneši (ap 35eur)). Summa mēneša maksājumam neliela- ap 40eur. Un tā nu sanāca, ka vecais tālrunis sāka niķoties (vairāk kā seši gadi kā nekā). Skaidrs- pienācis laiks pirkt jaunu. Protams, neies taču meklēt jaunus ceļus, ja tepat ir lojāla taciņa pie TET. Pie tam, viņiem tieši ir Blackview tālruņi, kurus gribēju. Atradu vajadzīgo modeli, aizpildīju internetā visu prasīto informāciju un gatavojos gaidīt.

Izrādās, ka gaidu lieki- pēc kāda laika atnāca epasts, kurā atradās šāds teksts:
Paldies, ka vēlies iegādāties tehniku, izmantojot Tet Nomaksu! Pašlaik šo iespēju nevari izmantot, tādēļ piedāvājam izvēlēto tehniku iegādāties, norēķinoties par pirkumu vienā maksājumā.

Tā kā tā bija svētdiena, tad nemēģināju zvanīt un skaidroties. Nolēmu pats saprast, ko sliktu esmu izdarījis. Pārbaudīju rēķinus- nē, tur viss kārtībā- maksāts laikā un pilnā apmērā. Kavējis ar neko neesmu (nu varbūt dažreiz vienu, divas dienas nokavēju). Atminu, ka pirms nepilna gada, kad pirku meitai datoru TET veikalā, tad darbinieks pārbaudīja vai man pieejama nomaksa. Pārbaudīja un aptuvenie vārdi, ko viņš sacīja- ai, jums tur vēl pāris tūkstoši. Laikam ar to bija domāta tā kopējā summa, kuras robežās TET izsniedz preces uz nomaksu.

Neizdevās man atrast, kāpēc gada laikā es no ”ai-jums-tur-daudz” klienta, esmu kļuvis par ”nedosim-un-viss”. Pārbaudīju TET mājaslapā savu iespēju preces pirkt uz nomaksu- tikai uzraksts ”nomaksa nav pieejama”. Ne kāpēc, par ko un uz cik ilgu laiku. Zvanīju, rakstīju čatā, rakstīju tviterī. Diemžēl, bet neviens neko paskaidrot nevar. Vienīgi uzzināju, ka ir sarežģīts algoritms, kas nosaka kam dos un kam nē. Un ieteica pamēģināt vēlāk, pēc pāris mēnešiem.

Tā nu paliku ar savu neziņu. Domāju, ka esmu pārsniedzis summu. Izrādās, ka nē- viņu mājaslapā skaidri norādīts- Vienam klientam pieejamā bezprocentu nomaksas summa ir līdz 2500 EUR. Ja kopējā preču vērtība pārsniedz 2500 EUR, starpību jāsamaksā pirmajā iemaksā. Man knapi 800 eiro. Varbūt pārāk daudz mantu esmu sagrābies? It kā nekas nav teikts. Un vai ”trīs” var būt ”pārāk daudz”? Šaubos! Pie tam, ja vienai ierīcei palikuši daži mēneši un knapi 30 eiro. Būtu smieklīgi un nesamērīgi, ja tikai dēļ trīsdesmit eiro man, neko nepaskaidrojot, nedotu nomaksas iespēju.

Tā nu paliku bešā, bet ar aizvainojošu sajūtu iekšā. Kāpēc? Kāpēc pēc tik daudzu gadu ”kopdzīves” ir jāsāk izturēties ar algoritmisku augstprātību? Neprasu pielīdošu attieksmi vai kādas nebūt dāvanas. Vien skaidrus spēles noteikumus- ja pārāk daudz mantas esmu sagrābies, tad tā vajag teikt- ne vairāk par trim! Ja esmu kavējis maksājumus (ja nu tās dažas reizes nokavētās dienas kādam nepatika), tad tā var pateikt. Ja summu pārtērējis, tad ar tā arī pasaka. Viss! Un ”viss” sanāca arī lojālā klienta apziņai- ja jau mani negrib, tad neuzbāžos- ir izvēles iespēja gan tālruņa iegādei, gan pakalpojuma saņemšanai. Saprotu, ka uzvedos kā mazs bērns- uzmetu lūpu un vairs neiešu kopā rotaļāties, bet kāpēc gan ne- klientam taču gribas būt īpašam. Trausla lieta tā lojalitāte…

Bija jau doma uzreiz atteikties no TET pakalpojumiem un pāriet pie Tele2, bet tā kā neesmu radis lemt uz karstām oglēm, tad mierīgi pajautāju TET čatā, ka gribu atteikties no TET pakalpojumiem un kas man būtu jādara ar esošajām nomaksām? Varbūt, ka tajā mirklī kaut ko pateiks vai vismaz nomierinās, ka dzīve turpinās un viss būs labi. Nekā! Tur puika mierīgi atbildēja, ka tikai jāapmaksā visa atlikusī summa un varu būt brīvs. Tas bija tāds otrs jocīgi nepatīkamais brīdis- es no viņiem eju prom, bet viņi nemaz i nemēģina man rociņu pieturēt un nomierināt! It kā tas būtu parasts- phe, ej ar!

Nospriedu nomaksāt to mazāko summu un tad mierīgi apdomāties. Nomaksāju tos 30 eiro un intereses pēc ielīdu viņu mājaslapā pārbaudīt vai tagad man nomaksa ir pieejama? Jā, izrādās, pat vairāk kā par 1700 eiro! Var secināt, ka visus šos divdesmit gadus, kopš esmu viņu klients, esmu bijis pārāk šaubīgs tips, lai trīsdesmit eiro dēļ man pasūtītu tālāk neko nepaskaidrojot. Un kā te var runāt par lojalitāti?

Protams, es nevēlos pārmest uzņēmumam viņa politiku attiecībā pret klientiem. Katrs pats tādu veido. Tik man, kā klientam, šobrīd sāk likties, ka nomaksa (un maksa vispār) pie TET vairs nav laba lieta- savu tālruni jau iegādājos citā internetveikalā un bez nomaksas (tas gan bija brāķis un nācās atgriezt atpakaļ, bet tas jau cits stāsts). Mierīgi ļaušu sev norūgt vēl kādu laiciņu un tad redzēšu kā rīkošos ar atlikušajiem maksājumiem- pagaidām izskatās, ka nomaksāšu un likšu punktu. Visam. Pēc tam savas ilgi trenētās TET lojālās attiecības, pārnesīšu pie sava mobilā operatora lojālajām attiecībām.