Kā pareizi šķērsot dzelzceļa pārbrauktuvi?
Šis nebūs raksts ar pamācību par to, kā pareizi ar automašīnu šķērsot dzelzceļa pārbrauktuvi, bet gan vairāk kā apcerējums un jautājums citiem- kā pareizi, katraprāt, ir jāšķērso dzelzceļa pārbrauktuve?
Visa pamatā šim rakstam ir mans novērojums, ka it kā vienkāršs satiksmes punkts- dzelzceļa pārbrauktuve, tiek šķērsota tik dažādi un tik … hmm… savdabīgi, ka tīri nevilšus gribējās uzzināt citu autovadītāju (varbūt ne tikai) domas par šo šķērsojamo punktu- kā paši šķērso, ko pamanījuši, ko ievērojuši?
Proti, droši vien neviens neapšaubīs satiksmes noteikumu grāmatiņā rakstīto par dzelzceļa pārbrauktuves šķērsošanu. Bet, gan jau vairums būs ievērojuši, ka to var darīt dažādi.
Esmu novērojis četrus tipus:
Pirmais- kā braucis, tā arī pārbraucis- ne samazināja ātrumu, ne īpaši pagrieza galvu (dzelzceļa luksofors taču nedeg!).
Otrais- pārripina tik lēni, ka to jau varētu saukt par stāvēšanu.
Trešais- nedaudz samazina ātrumu un mierīgi pārbrauc.
Ceturtais- tāds, kurš uzskata, ka vienmēr jāapstājas pie plāksnītes ar uzrakstu ”Stop”…
No šiem diviem augstākminētajiem mani vairāk uzrunā otrais un ceturtais.
Ja gadās priekšā pirms pārbrauktuves tāds otrais tips, tad teiksim- ir neomulīgi. Proti, šāds ”olvedējs” tik lēni pārbrauc katru pārbrauktuves centimetru, ka braucot aiz viņa sanāk pat apstāties. Gan jau katrs var iedomāties cik omulīgi ir apstāties uz pārbrauktuves.
It sevišķi, ja vēl ieskanas pārbrauktuves signāls un tu esi aiz šāda tipa pārbrauktuves viducī (ir dažas tādas pārbrauktuves, kuras ir mazliet garākas kā ierasts). Saprotu, ka jāievēro distance un, ka nedrīkst iebraukt krustojumā (ar dzelzceļu), ja priekšā ir sastrēgumam līdzīga situācija. Tikai parasti jau neiedomājies, ka arī viena mašīna spēj uzburt sastrēgumam līdzīgu atmosfēru.
Ceturtais tips arī mēdz nedaudz uzsildīt asinis aizmugurē braucošajiem (zinu, zinu- distance), kad pie normālas braukšanas (ne skan skaņas signāls no pārbrauktuves, ne luksofors, ne tante/onkulis māj ar rokām/zizli), izdomā pēkšņi apstāties pie plāksnītes ”Stop” (ceļa zīme nr.541). Apstājas un tad turpina ceļu. It kā nekas nebūtu bijis. It kā viss būtu bijis pareizi.
Var jau būt, ka es neesmu pamanījis vēl kādu tipu. Var jau būt, ka katram ir savs stils un savas prasmes šķērsojot pārbrauktuves. Var jau būt, ka varētu iztikt arī bez šī ieraksta.
Bet ja jau uzrakstījās, tad uzjautāšu- kā tu šķērso pārbrauktuvi un ko vēl esi interesantu/sliktu pamanījis? Un galu galā- kā tad ir pareizi jāšķērso dzelzceļa pārbrauktuve?
Klau, ir noteikumi, kuros rakstītas 2 lietas:
1. pirms: jāpārliecinās, ka netuvojas vilciens
2. aizliegts uzbraukt, ja tur atrodas cits transporta līdzeklis (arī kustībā).
Pārliecināties – tas nozīmē, nevis gaismu signāli, bet pats vilciens. Pagriezt galvu uz vienu un otru pusi, piebremzējot, lai vajadzības gadījumā varētu apstāties noteikumos paredzētajā vietā.
Un, pirms uzbraukšanas – piebremzēt, kamēr iepriekšējais ir šķērsojis. Tā ka ja tu brauc metra attālumā kādam pakaļā, kurš brauc lēnām, un tev aukstas kājas, tad tikai tāpēc, ka pats neievēro noteikumus – tu nedrīkstēji tur atrasties.
Klau, par noteikumiem zinu un arī tekstā jau to pieminēju.
Tikai, cik zinu, noteikumos nekas nav teikts par transportlīdzekli kustībā. Bet, lai paliek. Te es vairāk runāju par tiem transportlīdzekļiem, kuri piebraucot pie pirmās sliedes, burtiski apstājas un lēēēēni pārripina pāri.
Un ja priekšējais sabremzē, tad aizmugurējais pietuvojas tam (gribot negribot).
Tā otrā rindkopa man liek domāt, ka Tev ikdienā nesanāk vadīt autiņu. Ok, varbūt kļūdos vai arī ne tā sapratu. Tad atvainojos.
jap, kā jau Anso raksta, – uz pārbrauktuves vienlaicīgi drīkst atrasties viens!
ko tu dari uz pārbrauktuves, ja tu dabū apstāties uz sliedēm?
Ja pa ielu brauc divas mašīnas normālā ātrumā un pēkšņi pirmā stiprāk sabremzējas pie sliedes un uzsāk lēnu ripināšanu pāri. Tad otrā tai pietuvojas. Un sanāk, ka uz pārbrauktuves atrodas divas vai pat trīs vai četras mašīnas. Te nav runa par sastrēgumiem vai tamlīdzīgām lietām.
Ja pirmais transportlīdzeklis brauktu ar normālu ātrumu, tad otrais, saglabājot tādu pašu distanci kā uz ielas, arī pārbrauktu pāri dzelzceļam.
Autors mudaks. Labāk būtu paklusējis. Reti redzu dolbojobus, kas lien uz pārbrauktuves, kamēr tur ir kāds cits satiksmes dalībnieks.
mm. Man autoskolā arī mācīja, ka nedrīkst šķērsot, ja tur jau kāds auto atrodas. Kā ir praktiski – hvz, pēc tiesību nolikšanas tā arī neesmu braucis…mainījās situācija.
Tas, ka nedrīkst uzbraukt uz pārbrauktuves, ja tur atrodas cits transporta līdzeklis, ir taisnība. Tas pat netiek apspriests.
Es te vairāk mēģinu uzburt ainiņu, ka šāda situācija rodas, ja priekšējais auto straujāk sabremzējas pie sliedēm (un no pakaļas braucošais gribot negribot straujāk pietuvojas tam) un tad ļoti lēnām ripina tām pāri. Tad sanāk, ka otrs autiņš šim atrodas tieši astē.
Jo no otrā autovadītāja skatupunkta nekas netraucē šo pārbrauktuvi šķērsot (piemēram, nav sastrēgums priekšā) pietiekami normālā ātrumā.
No sērijas “neesmu lasījis, bet neatbalstu”. Neesmu braucējs, bet ja jau pirms pārbrauktuves pienākas pārliecināties, ka to šķērsot ir droši- vai tad arī otrajam braucējam, zinot, ka viņš tuvojas pārbrauktuvei, nenāktos laikus sabremzēties? ‘Ķem boļeje’ ja ir Stop zīme.
Stop zīme (augstākminētā un bildē redzamā plāksnīte) jau neliek apstāties (ja nedeg luksofors).
Es laikam piederu pie tiem, kas drusku nomet ātrumu un pārbrauc. Citreiz, ja pārbrauktuve labi pārskatāma, pārlidoju pat nepiebremzējis. Un noteikumi – ir tak jāskatās pēc reālās situācijas. Nu nav normāli vienmēr apstāties, sagaidīt, kad priekšējais sēņotājs būs pārkūņojies pāri, un tad sākt ripot pašam. Jūs vispār stādāties piekšā, kādi korķi izveidotos pie vairuma pārbrauktuvju, ja visi ievērotu “tikai viena mašīna uz sliedēm” principu?
Un vēl ievērots, ka, jo lielāks džips, jo problemātiskāk ar sliežu šķērsošanu. Dažreiz gribās pilnīgi izkāpt un pastumt :)
Ā, un tā ceturtā grupa pārsvarā ir vienkārši mudaki, tie paši, kas ārpus pilsētas brauc pa ceļa vidu uz 80 km/h.
Uff, es jau sabijos, ka mani neviens nesaprata :)
Par to lielo džipu pārbraukšanu piekrītu- ir tādi manīti.