Sen nebiju neko pircis interneta veikalos un nezinu vai tā ir pēdējā laikā novērojama tendence visos veikalos vai arī es tikai uztrāpījos uz šādu nekādu…

Stāsts pavisam vienkāršs- šausmīgi savajadzējās aukstumkastes, tādas uz litriem 30-50. Parakājos pa internetu un atradu divus veikalus, kur ir man vajadzīgās aukstumkastes man vajadzīgā litrāžā- 33.lv un baltsport.lv. Tā kā pirmais veikals bija man izdevīgākā ģeogrāfiskā novietojumā, tad zvanīju viņiem (zvans ir ātrāks un drošāks nekā epasts). Otrā galā man meitene laipni paskaidroja, ka man ir jāpiereģistrējas un tad jāveic pasūtījums. Uz jautājumu vai varēšu saņemt tuvākajās dienās, man atbildēja, ka jā- visticamāk, ka būs jau rīt (tā būtu piektdiena).

Ja pa tālruni mani negrib pieņemt, tad fiksi aizpildīju datus un noformēju pirkumu. Pie reizes piemetināju, ka precei pats braukšu pakaļ (sanāk pa ceļam un negribu maksāt vēl dažus Ls pa virsu).

It kā viss ir pareizi un gaidu, kad ar mani sazināsies un pateiks, ka varu nesties pakaļ savai aukstuma kastītei. Bet…bet sazināšanās vietā man atsūta priekšapmaksas rēķinu, kur figurē diezgan absurds teksts- kā samaksa norādīta skaidra nauda, bet samaksas veids ir pārskaitījums. Tā kā uz priekšu nevienam neko maksāt netaisos (summa jau nav lieta- 22Ls, bet tomēr- kāpēc man jāmaksā vispirms, ja pats braukšu pakaļ precei?), tad aizsūtu skaidrojošu vēstuli (ja nu otrā galā ir kas sajaukts). Todien nekas vairs nenotika un nojauta pateica, ka savu kasti es rīt nesagaidīšu.

Nākamajā dienā zvanu un prasu par savu aukstumkasti. Atbild man, ka epasts ir nosūtīts un pie priekšapmaksas rēķina vainas bija tas, ka es biju norādījis, kā piegādes adresi savu dzīvesvietu. Tas, ka pie piezīmēm bija paskaidrojums par pašsavākšanu, tas laikam netika ņemts vērā. Štrunts ar to neskaidrību, visādi mēdz gadīties. Galvenais jau ir pirkums, tāpēc prasu- vai varu braukt pakaļ? Nē, šodien nebūšot, bet pirmdien gan varētu būt (pa vidu ir brīvdienas un tad viņi nestrādājot, lai gan pirmajā reizē man meitene teica, ka sestdienās ar varēs izņemt pirkumu). Nu ja pirmdiena, tad pirmdiena, gaidām.

Pirmdiena pagāja. Tāpat arī otrdiena, trešdiena un vēl dažas dienas. Ķīniešu valodā tas skanētu- ne ziņu, ne miņu. Tā kā man to kasti vajag, tad neatlaidos un zvanīju uz šo veikalu (ar epastu varētu ievilkties vēl uz kādu dienu). Otrā galā man atbildēja, ka pēc pusstundas atzvanīs un pateiks, kas ar manu pasūtījumu ir noticis. Pusstundu varu pagaidīt, ja jau tik ilgi esmu gaidījis. Lieki teikt, ka zvans nebija ne pēc pusstundas, ne tajā dienā vispār. Nojautu, ka pie vainas varētu būt mana nevēlēšanās maksāt uz priekšu. Varbūt arī mans sīkumainais pirkums (tikai Ls22), lai gan pa tālruni es pateicu, ka, visticamāk man vajadzēs vismaz trīs aukstuma kastes, bet vispirms izmēģināšu darbībā vienu un ja viss būs kā vajag, tad pasūtīšu arī pārējās (tad sanāktu 3xLs22). Var jau būt, ka viņiem klienti ir tik daudz, ka mans sīkumainais pirkums pazūd tajā jūklī (mēdz taču tā gadīties, ka pazūd pasūtījuma lapa, epasts iekrīt pa taisno mēstulēs vai visādas citādas ķibeles), vai arī vienkārši nevar izpildīt manu pasūtījumu (nav vairumtirgotāju bāzē). Katrā ziņā varēja taču nevis solīt, bet vienkārši pieklājīgi atšūt- es saprastu. Vismaz nebūtu tā škrobe, ka gaidu sasolīto preci, bet beigās nevies zvans/epasts mani neaplaimo.

Katrā ziņā atbildi man neviens nav sniedzis un izskatās, ka arī nesniegs. Uz otru veikalu es nolēmu nezvanīt un nejautāt, jo vēlreiz ieslēgt gaidīšanas režīmu es nevēlos, tāpēc devos uz Elkor veikalu un, lai cik tas brīnumaini arī neliktos, nopirku 30litrīgu aukstuma kasti par 12,99, kas sanāk lētāk nekā interneta veikalos. Izskatās, ka tilpums būs pietiekami labs, lai turpat nopirktu vēl atlikušās. Var jau būt, ka valstī ir dižķibele, bet, manuprāt, ir tomēr jāpastrādā, lai tā nauda nāk pie tevis. Var jau būt, ka tie ir tikai štrunta Ls22, bet toties būtu viens apmierināts klients, nevis burkšķošs tips, kas piesmērē interneta meklēšanas servisus ar neglaimojošu informāciju.