Negribētu teikt, ka visa tā Vislatvijas akcija par godīgu eiro ieviešu, tagad būtu lieka. Varbūt nē, bet visa tā histēriskā ņemšanās mazliet mulsina. Jo, tā kritiski paskatoties no malas- nevienam pircējam vulgaris, tās eiro cenas šobrīd neinteresē. Ja nu vien tik, lai atrastu kādu kuriozu pārrēķināšanā. I viss! Nav svarīgi vai pārdevējs ir norādījis cenu biezpienam eiro valūtā pareizi vai mazāk pareizi. Tas šobrīd nav būtiski. Būtiskāk ir cena latos. Tāpat ar cenu pienam, maizei, zābakiem un autodetaļām. Ja cena ir pircēju uzrunājoša latos, tad viņš pirks. Un nav svarīgi pēc kāda kursa (1,4; 1,42; 1,5; utt) pārdevējs cenu ir norādījis eiro. Šobrīd pircējam vulgaris tā nav saistoša.

Pēc pirmā janvāra jā, tad var un vajag skatīties uz pirkstiem. Šobrīd izskatās, ka ņemšanās ir palaista vairāk ņemšanās pēc. Sodīsim veikalus, ar medijiem iesim reidos, stāstīsim un rādīsim savu darbu un darbību.

Var jau būt, kāds teiks- dubultā cenu atspoguļošana ļaus cilvēkiem vieglāk pierast pie cenām. Par šo gan es šaubos- cenas tāpat visu laiku mainās. Ko var arī redzēt šobrīd. Un redzēsim arī vēlāk. Un ne tikai tos 6mēnešus pēc pirmā janvāra, kad joprojām veikalā būs dubultās cenas. Cenas mainīsies. Un cilvēki tāpat skatīsies un rēķinās līdzi. Un salīdzinās. Un sen jau ar grūtsirdīgu nopūtu aizmirsīs tos laikus, kad veikalos biezpiens maksāja 2latus un piens 30santīmu. Nebūs iespēja pieradināt sevi pie cipariem. Jo cenu cipari dzīvo savu dzīvi.

Tāpēc šobrīd Latvijā vairāk prasītos akciju ”Godīgs eiro ieviesējs” nomainīt pret ”Godīgs lata pavadītājs”. Lai cilvēki zina, ka šajā veikalā, servisā, ēdnīcā vai citā pakalpojumu sniegšanas vietā, galvenie cenu rakstītāji cenas raksta tādas, kādas tās šobrīd diktē tirgus situācija. Nevis eiro saceltais hajs.