Gadu iesildošs raksts.
Šis būs tāds neliels, paskaidrojošs raksts par to, kāpēc man bogā šobrīd ir tā kā te ir.
Jaungada naktī izlēmu nospiest podziņu. Patiesībā, tā doma, par kaut ko mainīšanu blogā uzlabošanas nolūkā, man brieda jau kādu laiku. Vienkārši jutu, ka vajag sakārtot savu saimniecību. Pēc garākiem meklējumiem, atradu tēmu, kas mani uzrunāja. Ceru, ka mani uzticamākie un arī topošie lasītāji nenobīsies, neapjuks un akceptēs izmaiņas.
Jaungada nakts varbūt bija nedaudz par ātru, bet toties ar simbolisku piegaršu.
Atminu, ka sen, sen atpakaļ, kad man blogā vēl nebija ne simts ierakstu, vietējā blogārē dominēja viedoklis, ka blogos reklāmas nedrīkst būt. Tas ir ļauni, kaitīgi un neētiski pret lasītāju. Kāpēc tā, to es līdz šim brīdim neesmu sapratis.
Tagad man bloga augšdaļā ir reklāma. Laikam šobrīd visas tēmas ir veidotas ar iespējām šur un tur ietūcēt kādu banerīti. Arī šī tēma nav izņēmums. Vēl bija iespēja labajā malā salikt reklāmas, bet man liekas, ka pietiks ar vienu. Ja kāds gribēs uzsaukt man cepumus pie tējas, tas uzspiedīs. Kurš negribēs, tas nespiedīs. Vai ir jau reklāmas atslēdzis pašā saknē.
Vēl tad figurēja doma, ka blogos jau neko citu nelasa kā tikai pēdējo rakstu. Ap to arī notiekot visa kustība, dzīvība un saruna. Vecie ieraksti esot salmi. Balasts. Laikam man ir kaut kāds izņēmums, jo liela daļa aiziet tieši uz salmiem.
Man tagad rāda, ka blogā ir tuvu pie 2000 ierakstiem. Un katru mēnesi nāk klāt 15 līdz 20. Tāpēc sāk prasīties kaut kāda kārtības ieviešana- pareizākas kategorijas, pareizākas birkas, plašāks izkārtojums un varbūt vēl kas. Tā, lai lasītājam ērti lasīt, ērti sameklēt raksta turpinājumu (ja ir) un ērti atrast līdzīgu saturu. Jā- un arī, lai pašam būtu skaidrs kur kas atrodas.
Tāpēc arī nolēmu nedaudz vizuāli pamainīties. Dikti jau nepatīk tā lieta, jo kārtošana, pieslīpēšana un viss, kas saistīts ar vizuālo, prasa laiku. Un zināšanas. Ar pēdējo ir vēl bēdīgāk nekā ar pirmo (jau mēģināju šo to palabot, bet rezultāts bija sliktāks). Bet mēģināšu kaut kā lēnu garu un neuzkrītoši sakārtot pieklājīgā izskatā.
Krāsas ir gaumes jautājums, bet visādi citādi šķiet ļoti ērti un pārskatāmi. Prieks skatīties.
Paldies!
Krāsas ir oriģinālās. Pagaidām atstāju. Var katrai tēmai piešķirt savu krāsu un vēl visādi izvērsties, bet sanāca pārāk raibi. Vēlāk mēģināšu vēlreiz.
Man nepatīk. Izskatās pēc ziņu portāla ar novecojušu dizainu. Galvenais – lasīt kļuvis grūtāk, pārāk mazi burtiņi (pie tam Serif). Augšējās un mazāk augšējās izvēlnes daļēja pārklāšanās mulsina.
Pagaidām citu variantu (ne līdzīgu ziņu portāliem) neatradu. Bet priekš plašāka skata labi der. Burtiņu lielums un fonts, man liekas, ka ir tāds pats kā iepriekš.
Par pārklāšanos- īsti nesapratu.
Nu pirmā asociācija bija ar diena.lv.
Izvēlnes – abās ir Kino, Grāmatas… Nav saprotams, vai abās tas nozīmē vienu un to pašu vai ko vispār nozīmē. Un visi tie “šobrīd skatos”, “šobrīd lasu” – laba ilustrācija par tēmu “kā padarīt personīgo blogu sarežģītu”. :) Subjektīvs viedoklis, protams. Blogs šobrīd izskatās tā, it kā tam būtu kādi seši autori.
Ok, padomāšu kā uzlabot navigācijas rindas, lai nedublējas. Vai vismaz rādās, kas ir kas.
šobrīd lasu un skatos- tas bija ar mērķi aiztaisīt ciet baltos plankumus. Ok, vēl varēja ar reklāmām :)
Patiesībā viss, ko es būtu gribējis, būtu zīmēts balta runča attēls :)
Dizains tīri labs, man patīk. Vieglāk arī orientēties nekā iepriekšējā tēmā.
Par pēdējo ierakstu nozīmību. Ja jau blogs ir par šodienas aktualitātēm un bitovuhu, tad tas strādā. Taču, ja ir par grāmatu vai filmu, tad ieraksts ir aktuāls pāris gadus vismaz.
Paldies!
Par to pēdējo ierakstu- tas viedoklis laikam radās tad, kad nevienam vēl nebija pāris gadus vecs blogs un neviens nerakstīja par grāmatām vai filmām :)
Man patīk gan krāsas, gan dizains kopumā. Lai radošs un iedvesmas pilns 2015.gads! :)
Paldies!
Ja jāpacieš reklāma, tad labāk atklāta, nevis slēpta :)
Par tām augšējām rindām. Es tā saprotu, ka bloga kategorijas ir nonākušas zem pamatizvēlnes un tas nedaudz jauc galvu, jo ir vienādi nosaukumi. Nevar jau uzreiz zināt, ka zem vienām grāmatām ir saraksti, bet zem otrām paši apraksti. (Ja meklē kaut ko konkrētu, tad to jau vienalga dara caur maklētāju.)
Otrs – tev nešķiet, ka cemme, krutka, sentences un tāpatās ir kaut kas diezgan līdzīgs? “Pārdomas par dzīvi”, piemēram? Ja to ļoti gribas sadalīt, tad to var izdarīt ar birkām. Vienkārši – jo vairāk apakštēmu, jo vieglāk apmaldīties.
Mani vecie ieraksti arī ir populārāki par jaunajiem. WordPress par to slavēja un teica, ka tas nozīmējot paliekošu vērtību :)
Taču vispār jaunais dizains man patīk labāk.
Jā, tos vienādos nosaukumus kaut kā mēģināšu izlabot.
Arī birkas likšanu uzlabošu, jo šobrīd tur valda haoss.
Tad jau man arī ir kaut kas no paliekošas vērtības, ja jau iet uz veciem rakstiem :)
Un prieks, ka jaunais dizains tiek akceptēts.
Jaunais dizains ir ok un reklāmām arī nav nekādas vainas, ja izdodas iekasēt kādu lieku euro. Nezinu vienīgi kā google skatās uz dizaina maiņu, jo esmu dzirdējis, ka lielas izmaiņas mājas lapām ietekmē pēc tam rakstu pozīcijas meklētāja programmās. Citreiz uz slikto pusi, citreiz uz labo.
Iepriekš man te reklāmu nebija. Līdz ar to nebūtu iemesla ietekmei.
Nnnu… atkal jāpārpierod, bet gan jau kaut kā. Sadalījums- dažādu kategoriju raksti uzreiz dažādās vietās laikam ir loģisks, tikai varētu būt drusku grūtāk izmedīt visus jaunos rakstus. Iepriekš pietika paskatīt lapas sākumu, tagad vajadzēs pāršķirstīt līdz beigām. bet nu, OK, ir jau malā arī nodalīti Jaunākie virsraksti. Burtiņi gan- vismaz manā datorā- rādās savas trīs reizes mazāki nekā iepriekš. Priekš manis drusku par mazu…
Tos jaunākos rakstus un jaunākos komentārus var redzēt sānos.
Burtu lielumu es palielināšu (varbūt pat šodien, ja paspēšu).