cloverfield0.JPG

Oriģinālnosaukums: Cloverfield
Valsts: ASV

Žanrs: Spriedzes/Grāvējs/Drāma
Lomās:
, Jessica Lucas, Michael Stahl-David
Režisors: Matt Reeves
Gads: 2008

Par filmu-

Roba atvadu ballīti pārtrauc neizprotami trokšņi un elektrības pazušana lielā Ņujorkas daļā. Iedzīvotāji neziņā izskrien uz ielām un redz, ka Ņujorkai uzbrūk milzīgs briesmonis, kurš savā ceļā demolē ēkas un iznīcina cilvēkus. Iedzīvotāji panikā metas bēgt no šā nezvēra. Armija ir bezspēcīga un Manhetena tiek pasludināta par slēgto zonu, kuru ir paredzēts iznīcināt. Bet kaut kur salas kādā pussagrautā namā atrodas Roba draudzene…

Kas var notikt, kad Amerikā ierodas milzīgs nezvērs, kuram Ņujorkas ielās ir par šauru? Pareizi, tas diezgan neveikli pārvietojas un bojā ēkas un samin cilvēkus. Dažus cilvēkus arī apēd (vai saplosa). Cilvēkiem tas nepatīk un viņi cenšas šo milzīgo briesmoni neitralizēt. Apmēram šādi varētu raksturot visu filmu, kura pārsteidza ar savu milzīgo seklumu. Ne tikai grūti bija uztvert ‘’operatora’’ darbu, bet arī jēgu. Par ‘’operatoru’’ parunāsim nedaudz vēlāk, tagad gribētos pafilozofēt par filmas vēstījumu. Laikam liela daļa skatītāju, tāpat kā es būs vīlušies par kārtējo Godzillas versiju lielpilsētā. Lai gan katastrofu žanrs, ar attiecīgo garastāvokli, man patīk, bet šajā filmā nebija nekas tāds, pie kā varētu piesiet acis. Pēkšņi pazūd elektrība un pa ielu pārvietojas diezgan liels un diezgan neglīta izskata ķiņķēziņš. Precīzāk varētu teikt, ka filmas lielāko daļu izskatījās tas neiet, bet mīcās. Grozās kā apjucis un nekādi nevar saprast ko režisors no viņa grib. Arī aktieriem laikam visu filmu bija dots uzdevums kliegt, skriet un histēriski darboties. Pārējais nebija svarīgs, jo ‘’operatora’’ darbs, kas visu filmu izpaudās kā skatīšanās caur aculiecinieka filmēto videokameru, savā drebelīgumā neļāva saklausīt un saskatīt neko vairāk kā jūras slimību rosinošu ainiņas. Nemitīga kameras šaudīšanās un zūmošana filmas uztveri kārtīgi pazemināja. Īsie emocionālie iestarpinājumi drīzāk izskatījās pēc vārga mēģinājuma filmai piešķirt jelkādu emociju piegaršu.

Vēl pie filmas kaitinošajiem elementiem varētu pieskaitīt pārāk lielo klišejisko elementu esamību- gan melnādainie veikalu zagļi, gan stealth bumbvedējs (kāpēc?), gan Brīvības statujas galvas noraušana. Un vēl vesela kaudze ar tiem pašiem jautājumiem- kāpēc vajadzēja pret šādu milzeni sūtīt parastus zaldātiņus ar triecienšautenēm? Kāpēc netika izmantotas lidmašīnas un helikopteri? Un kas cilvēkam liktu šādas staigājošas katastrofas klātbūtnē visu laiku filmēt, lai gan nekāda lielā jēga no uzfilmētā nav- nav ne paša briesmoņa (normāls kadrs), ne vēlme skatīties uzfilmēto. Arī tas, ka itin bieži parādījās apdraudējums gan paša filmētāja, gan viņa ceļabiedru dzīvībai, filmēšana netika pārtraukta, lai gan jebkuram normālam cilvēkam vajadzētu iedarboties pašsaglabāšanas instinktam, nevis turpināt filmēt, kā līdzgaitnieki ar pūlēm atsit lielā pretekļa mazos draudziņus (un no kurienes tie vispār radās? Atpeldēja kopā ar lielo brāli?).

Rezultāts sanācis ir pārāk kaitinošs, lai varētu šo filmu kādam ieteikt. Pat katastrofu žanra visuzticamākie cienītāji šajā filmā interesi varētu zaudēt jau pirmajā filmas trešdaļā.

Šīs, kā arī citu filmu vērtējumi ir atrodami kino sadaļā.

cloverfield1.JPG cloverfield3.JPG cloverfield4.JPG cloverfield5.JPG cloverfield6.JPG cloverfield7.JPG