Oriģinālnosaukums: 2012
Valsts: ASV/Kanāda
Žanrs: Grāvējs/Drāma/Spriedzes
Lomās: John Cusack, Amanda Peet, Chiwetel Ejiofor, Thandie Newton, Woody Harrelson
Režisors: Roland Emmerich
Gads: 2009

Par filmu-

Dažus gadus pirms 2012.gada zinātnieku grupa pamana neierasti lielu aktivitāti no Saules puses, kas ietekmē Zemes garozas un kodola stāvokli. Saprotot, ka sekas būs katastrofālas, kopā sanāk ietekmīgāko valstu vadītāji un lemj par tālākās darbības plānu. Viss tiek turēts noslēpumā līdz brīdim, kad katastrofa sākas.
2012.gada 21.decembris maiju kalendārā ir pēdējais datums.

Lai arī šo filmu biju ielicis novembra skatāmo filmu sarakstā, jo bija naiva cerība, ka beidzot Zemi izvadīs ar pienācīgu godu, sanāca kārtējā vilšanās. Skumji jau ir, ka apskats jāiesāk ar negatīvu ziņu, bet ko lai dara, ka filma ir kā auksta vakardienas putra, bez sāls. Nu labi, sāls mazliet bija- specefekti bija noorganizēti līmenī, bet mūsdienās tā jau ir tā kā mazliet pierasta lieta. Vizuālie efekti ir katras sevis cienīgas katastrofu filmas repertuārā un arī ”2012” nav izņēmums- ir gan kārtīgs vulkāns, gan atveras zeme, gan nāk kārtīgs devītais vilnis (pie tam vairāki).

Kas vēl bija bez specefektiem? Nekas!
Tas, ka veselais saprāts bija jāatslēdz, es piefiksēju tikai filmas beigās, jo pārlieku sāka nodarbināt jautājumi par filmas antisaprātu. Ja jau zemes mantija sāka palikt aizvien plānāka, tad jau pa tiem pāris gadiem vajadzēja parādīties kādai izteiktākai aktivitātei? Ja jau visi gudrākie prāti sanāca kopā, lai izglābtu cilvēci, tad jau vajadzēja paredzēt, ka Āfrika paliks sausumā? Ja jau biļete bija tik sālīta, vai tad nebija izdevīgāk pasažieriem citi varianti? Ja pasaule iet bojā, tad noteikti būs elektrība, turpinās strādāt mobilie tālruņi un televīzija. Un, ellēpurvāratā– no kurienes un priekš kam beigās parādījās helikopteri?!… utt, uc, utjp…

Arī lidošanas kadri… saprotu, ka tas ir priekš skatītājiem zālē, bet kāpēc ar mazo lidmašīnu ir jālido virs pašas zemes? Viss brūk viss gāžas, bet pacelties gaisā negribam, redz- adrenalīnu vajag.

Nedaudz jau sāk kaitināt pārlieku vienkāršā skatītāju iebarošana ar katastrofu šabloniem- redz, mēs jums parādam, ka izjūk Baltais nams, Brīvības statuja, Eifeļa tornis un vēl pāris amerikāņu tūristam iecienīti apskates objekti citur pasaulē, lai varētu teikt, ka nu pasaule ir kaput.

Un tās rūpes par līdzcilvēkiem! Nez, negribu teikt, ka izskatījās smieklīgi, bet katrā ziņā pārlieku sasaldināts jau bija gan. It kā tie būtu bijuši parastie cilvēciņi, par kuriem vajadzētu rūpēties. Nevajag aizmirst, ka tur atradās tikai tie, kas bija iegādājušies apokalipses e-talonu. Valdību un valstu vadītāji, zinātnieki, geitsi, mērdoki un krievu oligarhi. Khe, khe -nākotnes genofonds.

Mazliet naivi izskatījās arī Noasa gājiena atkārtojums ar dzīvnieku savākšanu uz sava šķirsta. Tagad, bez visādām apokalipsēm, nevar izglābt Usūrijas tīģerus, bet tad taisīs drūmo populāciju no viena ziloņu pāra! Vēl saprastu, ka būtu paķēruši kādu govju ganāmpulku, cūkas un jērus, lai uz kuģa varētu uzrīkot kādu bārbekjū. Tā teikt- piešķirtu brīvbiļeti lopiem ar lielāku lietderības koeficentu.

Žēl, bet filma ar 260mlj dolāru budžetu noteikti varēja ko labāku izveidot, ne tikai štamps pēc štampa, šablons pēc šablona. Un no aktieru ansambļa laikam vienīgais, ko varētu paslavēt ir pustrakais radio hipijkorespondents (V.Harelsons), kurš faktiski bija vienīgais, kas pēc filmas noskatīšanās palika atmiņā. Pārējie vairāk izskatījās kā bezmaksas pielikums pie specefektiem.

Šīs, kā arī citu filmu vērtējumi ir atrodami kino sadaļā.