Ceļu satiksmes noteikumu uzdevums, jeb izdzisušais luksofors.
Sen nav bijis uzdevums, tāpēc nolēmu atsvaidzināt šo rakstu sadaļu ar vienkāršu (hmm?) jautājumu:
Vai drīkst iebraukt krustojumā un nogriezties pa labi, ja luksofors pirms krustojuma nestrādā, bet uzreiz aiz krustojuma deg sarkanais signāls?
Iedomāsimies visnotaļ parastu krustojumu, kur katrā stūrī ir luksofors. Tā, lai visi redz un visi ievēro. Tad lūk- divi tuvākie luksofori (tie, kas atrodas pirms krustojuma) nestrādā. Abi tālākie strādā un rāda sarkanu signālu. Ceļazīme pie nestrādājošā luksofora labajā pusē ir ”Galvenais ceļš”.
Es ceru, ka aina ir skaidra. Ja nē, tad var aplūkot manu mākslas darbu augstākesošajā bildē. Jautājums attiecas uz šo sarkano mašīnīti- drīkst viņa iebraukt krustojumā un nogriezties pa labi vai nedrīkst?
Būtu labi, ja atbildes tiktu pamatotas ar kādu no CSN punktiem. Citādi var sākties runu plūdi no sērijas- es tā dzirdēju, man tā liekas, man instruktors Ojārs mācīja šādi, utml.
Nedrīkst. Ja deg sarkanais luksofora signāls, iebraukt krustojumā aizliegts. Kā vispār var rasties šaubas par to?! Vai tad aiz krustojuma novietots luksofors regulē kaut ko citu, nevis šo krustojumu? Nē taču, tieši šo krustojumu. Tātad, tas ir regulējams krustojums, un to regulējošie luksofori darbojas. Ja kāds no tiem nedarbojas, tas nav iemesls ignorēt pārējos luksoforus.
Tas, kā man radās šī doma, ir cits stāsts. Šoreiz man vairāk gribējās dzirdēt kaut ko no sērijas, ka luksofors tiek uzstādīts pirms krustojuma un tas, kas atrodas aiz krustojuma, uz bildē esošo auto neattiecas.
Varbūt man bilde neizdevās tik uzskatāma kā gribējās. Varbūt vajadzēja ielikt iekšā kādu sadalošo joslu (zaļā zona utml).
Nedrīkst, jo otrais luksafors skaitās dublējošais. Tā ka būs vien jāgaida sava zaļā gaisma. Un vispār luksīši “jūt”, ka kāds saistītaispartneris nedarbojas, un tiek ieslēgts avārijs režīms, jeb mirgo oranžais un jāvadās pēc zīmēm.
Nu šīs jautājums jau būs sen izskatīts:
http://sapnis.com/blog/wp-content/uploads/2012/08/normunds_redacted.pdf
http://laacz.lv/2012/07/23/krustojums-ar-luksoforu-bet-bez-luksofora-2/
Šis gadījums tiešām ir vienkāršs, jo visos četros stūros krustojumam uzstādītie luksafori ir ar vienādu nozīmi un rādda vienu un to pašu. Noteikti ir kāds dokuments, kas to apstiprina juridiski.
Taču ir vienas gadījums, kur gan der aizdomāties. Proti! Pēc noteikumiem ir tā, ka ja braucot pie zaļās gaismas signāla un nogriežoties (vienalga pa labi vai kreisi) tur deg sarkanais, tad pie tā nav jāapstājas un manevrs jāturpina līdz galam. Taču ir viena vieta rīgā, kur tas rada jautājumus. No Dzirnavu ielas veicot kreiso pagriezienu uz gogaļa ielu braucot virzienā uz Daugavu luksofors ir izvietots itkā nedaudz tālāk un līdz ar viņu vēl ir gājēju pāreja kurai ir savs luksafors. Un šajā gadījumā darīt ko? ja gājējs ir, protams, palaižu, bet ja nav? Apstāties un uztvert to kā luksoforu pirrms gājēju pārejas vai tomēr turpināt manevru pieņemot ka tas ir loģisks sarkanais, jo es taču griežos?
te koordinātes no balticmaps.lv lai vieglāk atrast:
X: 507732, Y: 6310942
Lat: 56.9420463, Lon: 24.1270827
Dzirnavu iela 153
Lūk, par to juridiski pareizo formulējumu es arī gribētu dzirdēt. Jo, piemēram, Šarlotes un Brīvības krustojums Rīgā- tur nav luksofors, lai gan pretējā stūrī (ja labi ieskatās) tad var redzēt luksoforu.
Parasti jau saka, ka uz vadītāju attiecas luksofors labajā malā pirms krustojuma. Šajā situācijā luksofora pirms krustojuma nav.
No juridiskā viedokļa mašīna šeit patiešām drīkst iebraukt krustojumā un griezties uz visām pusēm, jo neviens luksofora signāls to neaizliedz.
Vo, šāda atbilde man patīk :)
Ir kāds pamatojums (saite, likums, utml) Tavām domām?
Atbilde jau ir abos sh00s ieliktajos linkos. Nedegošs luksofors ir tas pats, ka tā nebūtu vispār. Un luksofori pāri ielai nav vadītājam saistoši. Tas no juridiskā viedokļa. Atklāts, protams, paliek jautājums par vadītāja veselo saprātu un spēju novērtēt situāciju uz ceļa.
Linkos visus komentārus neizlasīju, bet vai nav tā, ka tālākie luksofori arī liek vadītājam tos ievērot, jo pie sarkanā jāapstājas pirms stoplīnijas vai pirms krustojuma pat ja luksofori atrodas aiz krustojuma?
ko darīt ja ir elektrības parrāvums un nedarbojas luksofors?! kā tad darbojas gājēju pārejas principi?
Skatās uz zīmēm.