/bilde no VP mājaslapas/

Autovadītājus var iedalīt trīs kategorijās- tie, kuri rupji pārkāpj noteikumus; tie, kuri nesaprot, ka pārkāpj noteikumus un tie, kuri noteikumus pārkāpj godīgi.

Šoreiz vairāk par tiem pēdējiem.

Un šoreiz vairāk tādā kā aptaujas veidā. Ar mazu saturisku pavadījumu. Tā aptauja laikam aprobežos ar jautājumu- ko jūs akceptējat kā pieņemamu pārkāpšanu satiksmes noteikumos?
Tā teikt- kas būtu nesodāma un nenosodāma rīcība no jums kā no autovadītāja un ko jūs arī gaidītu no policista, ja nu pēkšņi viņš šo pārkāpumu manītu?

Droši vien visizplatītākais ”godīgais” pārkāpums ir ātruma pārsniegšana. Tie dienišķie +10 laikam ir tā iegājuši apziņā un satiksmē, ka drīz vien būs jāatliek atpakaļ apdzīvotās vietās zīme ”60”.

Tāpat ir manīti rīkojuma zīmes neievērošana, dubultās līnijas pārbraukšana, nogriešanās pa kreisi ne no tramvaja sliedēm (kad tas ir jādara), zīmes ”apdzīt aizliegts” pārkāpšana… uzskaitīt laikam var veselu lērumu.
Bet jautājums paliek- vai to drīkst darīt tad, kad tas patiešām nevienam netraucē? It kā jau nedrīkst darīt, bet, ja tiešām nevienu tas netraucē?… Ja visas šīs darbības tiek veiktas vēlu vakarā vai agri no rīta, ka uz ceļa esi viens pats autovadītājs. It kā jau nevienam skāde nebūs, ja agrā rītā, esot vienam pašam visā pārredzamajā apkārtnē, izgriežoties no mazāksvarīga ceļa neievērosi rīkojuma zīmi ”braukt pa labi”, bet nogriezīsies pa kreisi, pārbrauksi pāri divām nepārtrauktām līnijām un dosies uz mājām ietaupot pārsimt metru, kas būtu jāveic līdz legālajai ”apgriezties braukšanai pretējā virzienā” vietai.

Gan jau vēl varētu kādus piemērus minēt. Un gan jau katram būtu sava godīguma latiņa, tikai jautājums paliek- vai maz vajag satiksmes noteikumiem pieiet ar domu, ka atsevišķās situācijās tos var arī izslēgt?