pagriezieni

Zinu, ka šis temats ir daudz un gari apžļembāts, bet tomēr. Arī man šis tas ir sakrājies. Īpaši tagad, kad Jūrmalā ir par trim apļveida krustojumiem vairāk. Proti, Kauguros ir saremontējuši Talsu šosejas posmu no caurlaižu iegādes punkta (kur pirms svilinošās autoavārijas atradās policijas postenis) līdz Jūrmalas robežai. Viss glīti un jauki. Vienīgi… bet par to citreiz.

Šoreiz par autovadītāju stilu izbraukt šos apļveida krustojumus. It kā apļi ir maziņi un šoreiz izpaliek runa par pareizu joslas turēšanu (jo tik viena josla vien ir). Te neizpratne rodas dēļ pagrieziena rādītājiem. Agrāk ar matīju šādus tādus interesantus vērojumus, bet tagad, kad sanāk biežāk izbraukt šos apļus, tas jau krīt acīs.

Vieni izbrauc šos apļus vispār bez pagrieziena rādītājiem. Citi iebraucot rāda labo pagriezienu un izbraucot arī neaizmirst parādīt to pašu labo rādītāju. Vēl citi, iebraucot aplī (pa labi!), rāda kreiso pagriezienu un braucot pa apli tur to ieslēgtu un tikai pirms nogriešanās parāda labo. Citiem ir stils iebraucot rādīt labo pagriezienu un braucot aplī ieslēgt kreiso. Pirms nogriešanās rāda labo. Hmm, laikam citu iespēju aplī midžināt povorotņikus vairs nav?

Es pieturos pie principa- iebraucot nerādu neko un nogriežoties no apļa rādu labo pagrieziena rādītāju. Droši vien auto instruktori man teiktu, ka tā nav pareizi, nav pēc noteikumiem, bet, manuprāt, tādam mazam aplim lieka pagriezienu midžināšana tikai mulsina citus autovadītājus. Jo pirms apļa parasti ir divas zīmes- braukt pa loku un dodiet ceļu. Skaidrs, ka rīkojuma zīme mums paģēr braukt tikai pa loku (pa labi). Arī citiem autovadītājiem vajadzētu saprast to pašu. Un pagrieziena rādītājs te nav vajadzīgs. Nevienam! Tas var tikai mulsināt nākamajā, pie apļa piegulušajā ielā, stāvošo vadītāju (ja tā iela ir tuvu, un mazā aplī tā ir tuvu), kurš var ne tā saprast, ka tu iebrauc aplī un vēl pagrieziena rādītājam mirgojot, taisies uzreiz arī nogriezties, lai gan tavs mērķis ir nākamā vai pat aiznākamā iela.

Aptuveni nojaušu, ko domā un kāpēc tā ar pagrieziena rādītājiem rīkojas citi autovadītāji, bet mana loģika saka, ka tur ir mega daudz mulsinošas un liekas darbības. Un tās bojā cietiem autovadītājiem pārliecību, ka tas, kurš rāda aplī tos n-tos pagrieziena rādītājus, vispār saprot kur pats brauks, kāds būs viņa nākamais manevrs un vai tas būs saskaņots ar pagrieziena rādītāju. Vismaz man, pie šādiem apļveida krustojumiem, tas stipri grauj uzticēšanos citu autovadītāju rādītajiem signāliem, tāpēc es šādos apļos uz citu automašīnu pagrieziena rādītājiem nepaļaujos.