Autostāvvietu šaurais šarms.
/bilde tika piesavināta internetā/
Jāsāk uzreiz ar piebildi tiem, kuri nelasa tālāk par pirmo rindkopu, un uzreiz dodas tālāk uz komentēšanu- man nav problēmu ar automašīnas novietošanu stāvvietās. Vienalga- ar priekšu, ar pakaļu vai paralēlā novietošana. Dažreiz sanāk smuki, dažreiz mazāk smuki, bet vienmēr esmu iekļāvies uz seguma uzzīmētajās robežās.
Šoreiz es gribētu pieskarties tieši šīm robežām. Proti- tās ir uzzīmētas pēc tāda visnotaļ šaura šablona. Ja pareizi nostājas, tad jau nekādām problēmām nevajadzētu būt. Bet- it kā jau nekas traks nebūtu, ja tur būtu vēl daždesmit centimetri. Tā, lai veikalu, banku, citu iestāžu apmeklētājiem būtu par kapeiku ērtāk.
Jo, vadoties pēc personīga novērojuma- ne visi var, grib, māk novietot stāvvietā automašīnu gana precīzi. Vismaz tā, lai citiem būtu ērtāk iekāpt vai izkāpt. Cik nav manīti daži eksemplāri, kuri īpaši neiespringst par savu pasažiera pusi un atstāj savu auto tā, lai izkāpšana tikai viņiem ir ērta. Pat ļoti ērta. Bet blakusstāvošā automašīna (pasažieru pusē) ir mazliet iespiesta un tās šoferītim ir jāierauj vēders, lai iesprauktos savā spēkratā, jo durvis atvērt pieklājīgā platumā vairs nav iespējams.
Vēl jāņem vērā tāds faktors kā vējš. Stiprs vējš. Kas neuzmanīgāku durvju atvērēju var pārsteigt ar pēkšņu brīzi un atraut durvis līdz galam vaļā. Un, ja šinī brīdī starp automašīnām ir mazāka sprauga nekā pilnā garumā atvērtas durvis, tad… tad blakus stāvētājam bukte sānos ir ar garantiju.
Pats cenšos no šādām situācijām izvairīties un parasti izvēlos tālāku vai nomaļāku stūri, kur nolieku automašīnu- vismaz tad ir drošāk, ka neviens neiemūrēs.
Ir jau vēl tādi interesanti veidojumi, kā laternu stabi ar palielu diametra apmali pie saknes un iepirkumu ratiņu novietne ar sāna barjerām. Pie pirmā reti kuram izdodas glīti nolikt auto, jo baidās no apmales. Bet pie otrā blakus esošajā stāvvietā tā īsti nevar noparkoties, ja vien tev nav motorollers. Vai tad tiešām ir tāds brīvo vietu deficīts, ka ”jāizmanto” katrs pleķītis?
Negribu nevienu sociālo grupu apbižot vai kā citādi nolikt augstāk vai zemāk, bet kāpēc tikai cilvēkiem ar īpašām vajadzībām paredz vietas, kuras ir arī nedaudz platākas) tuvāk ēku durvīm? Ģimenēm ar sīčiem nav nemaz vieglāk tikt iekšā/ārā no mašīnas- rati, sēdeklītis, bērns, bērna piesprādzēšana, ielikšana krēsliņā.
Skaidrs, ka visām grupām likumus nepielāgosi. Skaidrs, ka ir ”ģimenes stāvvietas” šo jautājumu neatrisina. Skaidrs, ka mūsu sabiedrībai vēl jāaug. Skaidrs, bet uzlabojumus derētu.
Varbūt tās līnijas stāvlaukumā vispār nevajag? Ļaut, lai cilvēki nostājas tik tuvu/tālu cik paši uzskata par vajadzīgu?
Un nav mans mērķis gausties vai mēģināt ko mainīt. Vienkārši interesanti- kāpēc ir tā, kā ir un nav ērtāk?
Bez līnijām būs haoss arī brauktuves daļā. Pagaidām, tas tiek ierobežots kautkādā pleķī.
Ir parkingi ar sakarīgām strīpām, ir ar mazāk – izskatās ka nav vienotu standartu. Cits izpilda minimumu, cits padomā par ērtību.
RigaPlaza daudzstāvu novietnes pirmais stāvs izceļas ar savām 3 vietīgajām nišām – arī pareizi ierakstoties sagādā grūtības sev un blakusesošajiem. Liepājnieki tādās liktu pa visām 3 vietām (Liepājā liek pa 2 cik novērots) :)
Par liepājniekiem nu ir skaidrs :)
Interesanti būtu uzzināt- pēc kā viņi vadās krāsojot tās līnijas?
Ja jau Latvijas plašās stāvvietas liekas pa šauru, tad neisaku braukt nekur uz Rietumeiropu, jo tur vispār nevarēsi ne noparkoties, ne no mašīnas izkāpt:
http://goo.gl/maps/yqCCn
Tas pats jau ir, kas pie mums.
Varbūt pāris vietās pie mums tādas stāvvietas ir (piemēram, Riga Plaza daudzstāvu stāvvietā, bet tur neviens faktiski neliek pa tām līnijām, un pa 2 vietām parasti stāv 3 mašīnas), bet tas ir retums. Pārsvarā pie mums pat ieliekot mašīnu 10° lenķī, tā mierīgi ieiet sazīmētajās līnijās. Bet reāli Francijā es varēju ļoti reti normāli noparkojoties šāda veida parkingā izkāpt no mašīnas, nepieskaroties ar savām durvīm pie blakus stāvošās mašīnas, vai arī neberžoties ar pakaļu pret savējo. Motivē likt mašīnas strikti pa līnijām, un arī mazgāt savu auto :)