Pie mums var nopirkt ļoti daudz ārzemēs ražotu preču un produktu tāpēc reti sanāk kādu ar tiem pārsteigt. Man pārsteigums bija: no netālās aizrobežas atveda ciemakukuli- pēc paskata garšīgus cepumus, kuri iepakoti glītā kastītē. Tikai ne jau cepumos vai iepakojuma krāšņumā slēpjas pārsteigums, bet gan uz iepakojuma- blakus pierastai informācijai (sastāvs, ražotājs) ir teksts Braila rakstā!

Varbūt, ka ārzemēs šāda informācija uz iepakojuma ir ikdienišķa parādība, nezinu. Bet man šis ”atklājums” lika aizdomāties par mūsu ražotājiem, uzņēmējiem un par visu sabiedrību kopumā. Kāpēc Latvijā tāda lieta ir retums? Vai varbūt es kļūdos un neesmu to ievērojis? Intereses pēc būs jāpastaigā nedaudz ilgāk pa lielveikaliem un jānopēta piena pakas, saldumu iepakojumus, limonādes pudeles…lai gan šaubos, ka es tur ieraudzīšu ”pārsteigumu”.

Varbūt šāda informācija būtu jānodrošina tirgotājam? Viņiem jau nebūtu nemaz tik grūti pie katra stenda esošās preces apraksta un cenas pievienot tādu pašu informāciju Braila rakstā. Lai arī šāda informācija ir nepieciešama nelielai sabiedrības daļai, toties tas būtu visas sabiedrības pakāpiens uz augšu.