3.klases matemātikas uzdevums.
Kādu gadu atpakaļ es ieliku otrās klases uzdevumu dabas zinībās. Laiks iet uz priekšu un nu ir trešā klase un matemātika.
Man jau patīk šie uzdevumi (klasificēti kā ”cietie rieksti”)- vienmēr cenšos ar meitu pēc šādu darba lapu saņemšanas izrunāt un kopā pārrēķināt.
Šoreiz uzdevums likās tāds… interesants. Varbūt kādam pirmdienas dienā katliņš tā vien prasās pēc kāda matemātiska uzdevuma.
Savus variantus (pieļauju domu, ka būs vairāki) droši var likt komentāros.
Lai arī tur (bildē) nav prasīts pamatot savu atbildi, es tomēr priecātos par nelielu pamatojumu.
Man šķiet, ka jāieraksta “8”. Lai katram aplim skaitļu summa būtu par vienu lielāka.
Pieņemsim, ka tas der, ja izmanto tikai saskaitīšanu.
Augšējo divu reizinājums, dalīts ar apakšējo skaitli ir 3.
Tātad tukšajā vietā jāraksta 10.
Nu re- jau divi skaitļi un divas dažādas atbildes :)
Ja būtu prasīts cipars, tad “8” ar Jāņa skaidrojumu, bet ja ir skaitlis, tad vēl var būt iespējami arī “89”, “86”, “68”, “98”, lai katrā aplī būtu par vienu aplīti ciparos vairāk. 6+9= 2 tukšumi, 6+8 = 3 tukšumi, tad 6 + x = 4 tukšumi.
Vēl piemirsu 80 un 90 :)
Interesants variants :)
Uzdevuma skaitļu rindas ir: 6,9,2; 6,8,4(nevis 3); 6,5(nevis 4),x;
Tur ir runa par caurumiņiem/aplišiem ciparos (kā barankai). Piemēram ”6” ir viens caurums/aplītis, ”8” divi…. :)
Jebkurš skaitlis der, jo uzdevumā ir prasīts ierakstīt skaitli un nav prasīts, lai skaitlis atbilstu kaut kādiem kritērijiem.
Vo, laba atbilde un labs pamatojums :)
Ko saka grāmatas atbilžu sadaļā?
Es aizdomājos tikai lidz 10… c=a*b/3
Oficiāla atbilžu sadaļa jau nemaz nav (vismaz no skolotājas puses nekas netika iedots/paskaidrots).
Desmitnieks, kā viens no variantiem, it kā der.
Jāatzīst, Dimiz variants ir viselegantākais :)
Aha, viņam un Fotoamatierim ļoti labi ir sanācis. Būtu kāda balva, nedomādams abiem piešķirtu.
Eh, skolas laikā šitos bija vieglāk atrisināt.
Iespējams tāpēc, ka tad vēl atcerējies kādu vielu pašlaik mācamies un tie uzdevumi jau tomēr bija +/- pieskaņoti. A tagadman vairs nav ne jausmas, ko matemātikā mācīja 3. klasē. :D
Manas divas kapeikas.
Pirmajā kopsumma ir 17, otrajā – 18. Trešajā būtu (ir?) jāsanāk 19 un tukšajā vietā jāraksta 8.
3, jo 3 ir pirmskaitlis!
Patīk tie vecāki, kuri izrauj no konteksta veinu uzdevumu un dod cilvēkam ar augstāko izglītību + neskaitāmi iq utt utt pildīt kādu uzdevumu. Pasaki tēmu ko mācās skolā utt.
P.S.- žēl tādu vecāku, kuri vnk izbļaustās un publiski parāda zināšanu līeni. Neliekas aizdomigi, ka tik reti sūdzās?? :)
Pag, pag- lēnām un visu pēc kārtas.
Neviens no konteksta neko nerauj- ja vajag tēmu, tad, lūdzu- ”Reizinām un dalām līdz 30”. Tēmu neliku, jo tā šoreiz nav galīgi svarīga- skaitļu uzdevumi bija ar reizināšanu un dalīšanu, bet teksta uzdevumos tikai saskaitīšana un atņemšana.
Protams, var jau saskatīt arī šajā uzdevumā šo pašu tēmu, bet kā var redzēt- tādi nosacījumi uzdevumā nav.
Neviens vecāks nebļaustās (vismaz šeit nē). Ja Tevi kaut kas maldinājis manā ierakstā, tad, protams, atvainojos. Tāds nebija mans nolūks. Ja pats mēģini saskatīt kādas negācijas starp rindiņām, tad tā nav mana vaina.
Uzdevums tika ielikts ar domu uzzināt kādas un cik atbildes ir gatavi izdomāt mana bloga lasītāji. Jo ne vienu reizi vien esmu teicis, ka mani bloga lasītāji ir visgudrākie.
Augstākredzamās atbildes to pilnībā apstiprina.
Bet kāpēc bērniem ir jādod nekorekti uzdevumi???
Šis ir viens no tādiem. (Skolā viņu ir pilns….)
Šādu atjautības uzdevumu mērķis ir atrast likumsakarības pirmajos divos zīmējumos un piemērot viņu trešajam. Diemžēl ar diviem zīmējumiem ir krietni par maz lai atrastu viennozīmīgu likumsakarību – te var izdomāt daudzus variantus sākot jau ar to ka jebkurš cipars derēs jo nav precīzi formulēti uzdevuma nosacījumi!
Man jau liekas, ka tā ir problēma vecāku paaudzē, kuriem ir iedzīts, ka katrai problēmai ir viens konkrēts risinājums. Var jau būt, ka nejaušība, bet šis uzdevums ir lielisks piemērs tam, ka atbildes var būt dažādas un visas pareizas, ja vien tiek paskaidrotas. Bet dažiem laikam ir nepieciešams, lai viss iet pēc viena parauga – viena pareiza atbilde, viena taisnība.
Es nedomāju, ka šis ir nekorekts uzdevums. Ja nu vienīgi mazliet (dēļ nosacījuma trūkumiem un prasības pamatot savu atbildi) :)
Parasti šajos uzdevumos nebija kopējā apļa summa jārēķina.
Ja prasīts ir apakšējais skaitlis, tad ar matemātiskajām darbībām no abiem augšējiem ir jāiegūst apakšējais.
Konkrētajam priekš 3.klases bērna līmeņa fiksais atrisinājums nenāk prātā… :D
Šajā loģiskajā uzdevumā saskaitīšana tiek izpildīta pirmā, šajā gadījumā 8 būs pareizais. Pēc tam visi citi pareizie varianti.
Kāpēc tieši saskaitīšana? Man, piemēram, labāk patīk atņemšana :)
Ar atņemšanu pusminūtes laikā neko nevarēju “loģisku” ieraudzīt.
Godīgi sakot es ar :)
Ja nu vienīgi 864-296=568. Tātad- pareizā atbilde ir ”8” :D
Mazāk jau varētu cepties. Cietie rieksti un olimpiāžu uzdevumi gandrīz vienmēr ir tādi, ko klasi augstāki skolēni atrisinātu diezgan easy. Tātad, šis ir 4. klases uzdevums.
4. klasē būtu jāspēj, ja neko citu, tad vismaz saskatīt, ka skaitļu pāriem ar vismaz apakšējo ir savstarpēji kopīgi dalītāji, tātad, iecerētais risinājums ietver reizināšanu un dalīšanu. Nosacīti pareizā atbilde ir 10, bet, noteikti der arī citas, ja skolēns pamato. Te vēl gan ir nianse, ka, klasē vienu tēmu apstrādājot, domāšana, gribot negribot, aiziet tajā virzienā.
IMHO, visdumākā lieta ir mājasdarbos pieslēgt vecākus, kam goda lieta ir atrisināt visus uzdevumus – labāk izrēķināts mazāk, bet paša spēkiem. Aiztaupās krietni daudz čakara nākotnē.
Man manus mājasdarbus pārbaudīja tikai 1. klases 2. septembrī – saprata, ka galā tikšu, un tālāk nekad nebija jautājumu. Kādas reizes 4as pirmo 9 gadu laikā gāju prasīt lai paskaidro, jo pašam bija interesanti, kā tad jārēķina.
Bija turpretim klasesbiedri, ko mammas spieda un dzina rēķināt un pat rēķināja viņu vietā – un neslēpti priecājās par pašu pelnītajām labajām atzīmēm. Nu… Pat toreiz tas likās dumi.
Neviens jau necepas :)
Nav jau runa par to, ka uzdevums slikts, nepareizs, vai kā citādi ļauns. Vienkārši interesants. Un to arī parāda šeit komentāros redzamās atbildes.
Un šis nav mājasdarbs- tā ir klases kontroldarba lapa, ko vēlāk atdod skolniekam atpakaļ.
Uzdevums ir pareizs un normāls es at teiktu…. un atbilde ir desmit…. jo 2*9/6 ir 3…. 6*4/8 ir 3… 6*5/10 ir 3
Ir tā ka cispirms saskaita pirmo apli otro un tad jāpieskaita skaitlis lai sanāk cipars tādad sanāk ka pirmajā aplī ir 17 otrajā 18 un tad trešajā jāsanāk 19